ב’חוננו’ מזהירים: קצין מודיעין מנסה לגייס תושבים בשומרון

ב’חוננו’ מזהירים: קצין מודיעין מנסה לגייס תושבים בשומרון

ארגון חוננו מדווח כי בתקופה האחרונה ישנם ניסיונות רבים של קצין מודיעין ממחוז ש”י לגייס תושבים בשומרון כ”סוכנים”, לעיתים תוך ניצול מצוקה אישית. בחוננו ממליצים למי שנתקל בתופעה: “פנו לקבלת ייעוץ משפטי”.ארגון חוננו מדווח כי בתקופה האחרונה פנו למוקד המשפטי של הארגון מספר תושבים אשר בפי כולם סיפור דומה. קצין מודיעין משטרתי בשם אמיר פונה אליהם ומנסה בתואנות שונות ומשונות להיפגש איתם ולגייס אותם כסוכנים שיפלילו שכנים וחברים בארועי “פשיעה לאומנית” כלשון המשטרה.

בחוננו מדווחים כי בדרך כלל מדובר באנשים שחווים מצוקה אישית, וקצין המודיעין מבטחי להם טובות הנאה, סכומי כסף או סגירת תיקים פליליים תמורת שיתוף פעולה. במקרה אחד לפחות איים קצין המודיעין על תושב כי ידאג לפתוח לו תיקים פליליים אם לא ישתף פעולה.

המקרה האחרון היה אתמול כאשר תושב השומרון, אדם מן השורה המנהל אורח חיים נורמטיבי, פנה למוקד המשפטי של חוננו וסיפר כי אותו אמיר ביקש להיפגש איתו “בארבע עיניים” תוך שהוא מסרב לשלוח לו הזמנה מסודרת לסור למשטרה.

לאחר קבלת ייעוץ מעורך דין עדי קידר מחוננו הודיע אותו תושב לאמיר כי הוא מוזמן לפנות לעו”ד קידר שמייצג אותו ודרכו לתאם הגעה לתחנת המשטרה, וכן עדכן אותו כי סיפר לחבריו אודות הניסיונות לזמנו ל”שיחת גיוס”.

בחוננו אומרים כי בעולם הפשע מקובל שקציני מודיעין מנסים לגייס עבריינים כמקורות מודיעין, אולם כאן מדובר במרבית המקרים בתושבים נורמטיביים שאינם עוסקים בפלילים, ואך בשל מקום מגוריהם בשומרון מנסים במשטרה לגייסם כסוכנים. בחוננו ממליצים לכל מי שמקבל שיחות דומות לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין במוקד המשפטי של חוננו.

“לצערינו ראינו בשנים האחרונות כמה וכמה אנשים שנגררו להיות “שמפניות”, והעידו שמעבר לפגיעה בחבריהם ובבני משפחתם, מי שהיה הנפגע העיקרי זה הם עצמם משום שאותם מפעילי סוכנים במשטרה ובמחלקה היהודית בשב”כ “זרקו אותם לכלבים””, אומרים בחוננו. “העובדה כי קציני המודיעין מנצלים מצוקה של תושבים נורמטיביים בכדי לסחוט מהם הפללת חברים ושכנים מראה על שפל מוסרי אליו הגיעו במחוז ש”י ואנו מקווים כי במשטרה יחדלו מכך לאלתר”.

צילום מסך באדיבות ארגון חוננו
צילום מסך באדיבות ארגון חוננו
חדשות שומרון כתבה ראשית