שולי מועלם רפאלי : הפתרון בעופרה – הסדרה!

שולי מועלם רפאלי : הפתרון בעופרה – הסדרה!

ברחבי יהודה ושומרון ישנם אלפי בתי קבע שמעמדם לא הוסדר על ידי המדינה. למעשה המשפחות חשופות לתביעות מצד ארגוני שמאל, בדרישה להרוס את הבית.שולי מועלם רפאלי : הפתרון בעופרה – הסדרה!

שולי מועלם

ברחבי יהודה ושומרון ישנם אלפי בתי קבע שמעמדם לא הוסדר על ידי המדינה. למעשה המשפחות חשופות לתביעות מצד ארגוני שמאל, בדרישה להרוס את הבית. זהו המצב בנוגע לתשעה בתים הממוקמים בתוך היישוב עופרה, שבעקבות עתירה של ‘יש דין’ ו’בצלם’, בג”צ הורה בפברואר 2015 כי על המדינה להרוס את הבתים עד תחילת 2017. יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי ומזכיר היישוב סמי קרסנטי נפגשו השבוע עם המשפחות, במטרה לגבש דרכי פעולה לפתור את הסוגיה ולמנוע את הריסת הבתים.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי : “המדינה חייבת לגבש פתרון יצירתי שיסדיר את הקרקעות עליהם בנויות הבתים. הריסה אינה פתרון, בפרט שמשפחות מתגוררות בבתים. ההליך חייב לכלול גם את כל שטחי היישוב שעדיין, 40 שנה לאחר הקמתו בעידוד המדינה, קרקעותיו לא הוסדרו”

תות אתון, תושבת אחד הבתים : “לפני שנה וחצי קיבלנו הודעה על הריסת בתינו שבלב היישוב עופרה. בין לילה הפכנו לפורעי חוק במדינת ישראל. הייתי רוצה לשמוע את המדינה נאבקת באומץ ובנחישות לתת לנו את התוקף החוקי והמוסרי לזכותנו הטבעי לגור בביתנו שבעפרה.”

חדשות שומרון כתבה ראשית