עמונה יוצאת למפקד ומאבק

עמונה יוצאת למפקד ומאבק

בעוד חרב  הגירוש מונחת על צווארם של 40 משפחות למאתיים ילדים, החליטו תושבי עמונה לפקוד כל מי שרק יכול לבוא ולסייע בכל דרך על מנת לעצור את הגירוש. לשם כך, הקימו התושבים אתר שבו כל מי שרק רוצה להצטרף יכול בלחיצה על כפתור. מטה עמונה:”הגיע העת למנוע את הטראומה המרחפת  מעל ראשם של ילדי היישוב” .

שלב נוסף להפעלת לחץ על מקבלי ההחלטות החל בקמפיין של תושבי עמונה כנגד גירוש ביתם. אמש השיקו התושבים דף נחיתה הנותן לכל אחד ואחת להצטרף למאבקם. https://amona.me/join/

לאחרונה החלו תושבי עמונה בהכנת הקרקע למאבק למניעת פינוי ביתם. התושבים החלו לקיים פגישות עם מקבלי החלטות והעבירו להם מסרים כי אם תפונה עמונה, יפונו עוד ועוד ישובים.

במסגרת הקמפיין החדש שכבר יצא לדרך, התפרסמו מודעות באמצעים השונים, המסבירים שאחרי פינוי מגרון, בתי האולפנה, דריינוף וכעת היישוב עמונה שנמצא על כוונת הפינויים, אלפי בתים ברחבי יהודה והשומרון עתידים להתפנות וזאת לאחר עבודה רחבת היקף שעושים בימים אלו במנהל האזרחי.

ילדי עמונה.צילום גדעון שרון
ילדי עמונה.צילום גדעון שרון

מתחילת הקמפיין במדיות השונות, עוד ועוד אנשים מבקשים הצטרף ולהתנדב. “ישנם אזרחים”  אומר עו”ד אביחי בוארון ממובילי המאבק: “שבחרו להשתתף במאבק בגלל ההבנה שעתיד ביתם צפוי להיהרס עם פינוי עמונה וחלקם כי נמאס להם שרואים את המדינה מתפרקת להם מבין הידיים”

לאור הצלחת תחילת הקמפיין, בחרו במטה המאבק להקדים את השלב השני ופרסמו את דף הנחיתה שיעזור לאזרחים להצטרף למאבק.”נדהמנו לגלות את כמות הפניות מהפרסומים השונים במדיות השונות והוחלט להקדים את השלב השני של השקת הקמפיין במספר שבועות” אומרים במטה.

תמר תושבת עמונה:” הגיע הזמן שיבינו שמדובר בסכנה המרחפת על כלל הציבור בהתיישבות וכמו שראינו מחזות קשים שבהם ילדים בוכים, משפחות מתפרקות אנו קוראים לציבור לעזור לנו לעצור את מה שעלול להגיע לפתח ביתם מיד לאחר הפינוי של בתנו”עוד הוסיפה תמר: “אני לא רוצה לראות את ילדי בוכים ולוקחים על גבם את הכאב והאובדן לכל חייהם. באנו לכאן בהיתר ולא כמו גנבים”

כזכור, על הישוב עמונה מונפת חרב הריסה והחרבה של הישוב. על פי פסק בג”צ על המדינה לפנות את הישוב עד לתאריך ה-26/12/2016 נר ראשון של חנוכה התשע”ז. תושבי הישוב החליטו  למנוע את הגזרה הזאת ולא להגיע לשום סיכום עם המדינה שתכליתו העתקת ובעצם פינוי הישוב. התושבים כבר הזהירו כי לא יהיה פינוי מרצון.

חדשות בנימין