8,000 איש הגיעו לחזק את עמונה בחג הסוכות

8,000 איש הגיעו לחזק את עמונה בחג הסוכות

במסגרת המשך המאבק התקיימה בחג הסוכות עצרת ענק שהחלה בצעדה מעפרה לעמונה. האירוע  במעמד שר החקלאות אורי אריאל, סגן השר הביטחון הרב אלי בן דהן, סגן השר איוב קרא, חברי הכנסת מיקי זוהר, אורן חזן, בצלאל סמוטריץ, שולי מועלם,מוטי יוגב, יהודה גליק ראשי  מועצות ואנשי ציבור נוספים. השר אורי אריאל: רה”מ, המפתח להיות יישוב בעמונה הוא בידך”. 

אלפי אזרחים שהגיעו מכל רחבי הארץ, השתתפו בחג הסוכות באירוע בו קראו לממשלת ישראל למנוע את פינוי עמונה.תושבי היישוב מודים לאלפי המשתתפים ומזהירים מפני היום שבו הממשלה תגיע לפנות את עמונה וקוראים לממשלה למנוע את הפינוי הכפוי ומזהירים מפני השלכות הרות גורל.

השר אורי אריאל: “אתם אלה שמחזקים בהר ואנחנו רוצים להיות פה למעלה ולא בשום מקום אחר. צריך להגיד בצורה ברורה   : אדוני רה”מ בין הירדן להר תהיה מדינה אחת, היא מדינת ישראל. צריך לחזק את התיישבות וכל חבלי ארץ ישראל, בגולן, בגליל, בנגב וביהודה ושומרון ובל מקום, לכן החטיבה להתיישבות חוזרת לעבוד ותיתן כלים נוספים”.

בנוסף אמר השר אריאל: “אדוני רה”מ, המפתח להיות יישוב בעמונה, המקום הזה הוא בידך. עם כל הכבוד לנשיאים מעבר לים, עם כל הכבוד ליועצים משפטיים, המפתח לפתרון בידך. אנחנו מבקשים ולא נותר שאת המפתח הזה אתה תשתמש בו לתשובי עמונה שמייצגים ציבור עצום להישאר ביישוב במקום הזה ולהמשיך את תנופת התיישבות.”

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון:” בעוד חודשיים וחצי, בחנוכה, נשיר באנו חושך לגרש.היום בעמונה- באנו עוול לגרש. יושב כאן הציבור שהיה לפני 11 שנה הכי פראייר. בגירוש. וזה נגמר.  אנחנו לא מסיכימים להיוץ פראיירים יותר.לכל הצבועים מטעם עצמם – אני אומר: אל תטיפו לנו. דמוקרטיה זה בחירות והעם בחר בשלטון לאומי. שלטון החוק זה לא להפלות וכאן יש אפליה. בכל מקום בארץ, ורק כשהוכחה בעלות אחרת על הקרקע, מפצים ולא עוקרים”.

”רק מתנחלים בתחתית שרשרת המזון. גם לא הוכחה בעלות מעולם וגם רוצים לעקור. השמאל הקיצוני שהפסיד בבחירות דוחף למעשה להתנתקות שנייה בכלים משפטיים.ממשלת התנתקות שנייה לא תוכל תשרוד. על הממשלה להחליט אם הוא רוצה ללכת בדרך של המטורללים ההזויים מבצלם, אן בדרך שהעם שבחר בהם מצפה מהם ללכת. אנחנו אוהבים את ראש הממשלה. הציבור מצפה מהממשלה לשלוט׳”

יו׳׳ר מטה המאבק אביחי בוארון פנה באופן אישי לראש הממשלה נתניהו: “תסתכל  על האלפים שנמצאים כאן.מאות תושבים ואלפים רבים של תומכים מהתיישבות ומרחבי הארץ.אתה תמצא אותנו כאן בעמונה ביום פקודה להביע מחאה נחושה נגד הריסת יישוב בארץ ישראל ועקירת עשרות משפחות ומאות ילדים מהבית.אנחנו נעמוד כאן כדי להוכיח שעברו הימים הרעים של ההתנתקות מגוש קטיף והפוגרום לפני עשור בעמונה.נתניהו אני אומר לך הציבור הזה יוכיח בגופו ששנית עמונה לא תפול”.

עצרת בעמונה.צילום מרים צחי
עצרת בעמונה.צילום מרים צחי
חדשות שומרון כתבה ראשית