התפתחות אסטרטגית חשובה ביהודה ושומרון

התפתחות אסטרטגית חשובה ביהודה ושומרון

השר גלנט הודיע במעמד חגיגי כי השבוע פרסם המשרד מכרזים לבנייה במגוון רחב של יישובים, בכמות כוללת של  2,068 יח”ד, וכי משרד הבינוי והשיכון רואה במהלך זה ערך לאומי אסטרטגי חשוב.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל’) יואב גלנט, ערך סיור באלקנה ובאורנית, במסגרתו נערך טקס קביעת מזוזה במבנה המועצה החדש של אלקנה. במהלך הביקור נערכה הרמת כוסית לרגל חג הפסח במעמד הנהלת מועצת יש”ע וראשי הרשויות באזור.

השר גלנט הודיע במעמד החגיגי כי השבוע פרסם המשרד מכרזים לבנייה במגוון רחב של יישובים, בכמות כוללת של  2,068 יח”ד, וכי משרד הבינוי והשיכון רואה במהלך זה ערך לאומי אסטרטגי חשוב. במסגרת סקירה אסטרטגית שהעביר לנוכחים, השר הדגיש כי הסופה השיעית שמתחוללת בגבולה הצפוני של ישראל היא האתגר הביטחוני המסוכן ביותר כלפי ישראל. חיוני שישראל תתאם מהליכה בעניין זה עם ארצות הברית.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל’) יואב גלנט: “במשך 2000 שנים התפללו יהודים על שיבת ציון – הם חלמו על ירושלים וחברון, יהודה ושומרון. טוב לחזור לערש מולדתנו. החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני על בנייה בתוך היישובים ובצמוד לגדר, ואם נדרש בסמוך לה, מאפשרת את התפתחותה המאוזנת והנכונה ביהודה ושומרון, ואני מברך על ההחלטה הזאת.

צילום באדיבות דוברות השר גלנט

ראש מועצת יש”ע, אבי רואה: “אני מברך את המפגשים התכופים עם שר הבינוי והשיכון, ועל העבודה הרציפה לאורך כל השנה, על מנת להמשיך את קידום הבניה והפיתוח ביהודה ושומרון. למרות המגבלות המסוימות, שהוחלטו בישיבת הקבינט האחרונה, אנו רואים חשיבות גדולה בכך שניתנה האפשרות להמשיך את הבניה והתכנון באזורנו. אנחנו מצפים לקראת יישום ההחלטות בשטח ובטוחים שיחד עם השר גלנט נצליח לקדם את האזור.”

בין ראשי הרשויות והנוכחים באירוע החגיגי: אסף מינצר, אלקנה; יגאל להב, קרני שומרון; חננאל דורני, קדומים; עזרא גרשי, עמנואל; חן פיליפוביץ’, הר אדר; שלמה קטן, אלפי מנשה; יוסי דגן, מ”א שומרון; אריה כהן, מגילות; יעקב גוטרמן, מודיעין עילית; אבי רואה, ראש מועצה אזורית מטה בנימין וראש מועצת יש”ע; זאב חבר זמביש, מזכ”ל אמנה; שילה אדלר מנכ”ל מועצת יש”ע.

חדשות שומרון כתבה ראשית