מנחילים ידע וערכים

מנחילים ידע וערכים

 במסגרת פרויקט “מתחברים בקמפוס” של עמותת “יחד באריאל” ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת  אריאל הועברה סדנת מד”א לחניכי העמותה בעלי צרכים מיוחדים .

במסגרת פרויקט “מתחברים בקמפוס” של עמותת “יחד באריאל” ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת אריאל מגיעים פעם בשבוע צעירים וצעירות בעלי צרכים מיוחדים בשנות ה- 20 לאוניברסיטה להרצאות של מרצים מהפקולטות השונות ושל סטודנטים אשר מתנדבים להעביר להם תכנים מהעולם האקדמאי בהתנדבות, בפשטות ובעיקר באופן חוויתי. לאחרונה, פנו אגודת הסטודנטים לאביעד נסים, תלמיד האוניברסיטה שחבר באגודה ומתנדב ככונן פעיל בתחנות מד”א בחיפה ובאריאל, בבקשה להעביר סדנה במסגרת הפרויקט.

תמונה דוברות מד”א

אביעד נסים נענה לבקשת האגודה ובשבוע שעבר העביר ל-8 בוגרים בעלי צרכים מיוחדים הלוקחים חלק בפרויקט, סדנה אודות מד”א ותפעול אירועי חירום. במסגרת הסדנה הסביר אביעד לחניכים מה התפקיד שלהם כשהם נתקלים לאירוע חירום והחשיבות שלהם בדיווח למוקד, כיצד לחייג למוקד החירום 101 של מד”א, הנחיות בסיסיות של מה ניתן לעשות בתפעול ראשוני של האירוע, איך עובד מערך הכוננים של מד”א וכמו כן, הציג בפניהם את תיק העזרה הראשונה.

יצוין כי הפרויקט פועל בשיתוף עם עמותת “יחד באריאל” אשר מפעילה פרויקטים שונים באריאל למען קשישים, ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים. הפרויקט המדובר מופעל מזה כשנתיים כשמטרתו הינה הרחבת עולם התוכן של הילדים שעל הספקטרום תוך חוויה והנאה.

אביעד נסים, כונן מד”א ומעביר הסדנה: “הסדנה הייתה חווייתית, החניכים התלהבו, נהנו ובעיקר העריכו. בתחילה שפנו אליי היו לי חששות רבים, אבל לבסוף יצאתי עם סיפוק אדיר. להסתכל עליהם ולראות את האור בעיניים ולשמוע לאחר מכן שהם המשיכו לדבר על הסדנה ולשתף את הוריהם בחוויה שעברו היה מרגש במיוחד. אני מודה לעמותת ‘יחד אריאל’ ולאגודת הסטודנטים באוניברסיטת אריאל על ההזדמנות שניתנה לי להעביר מאורע מיוחד זה”.

ליאת הלוי, מנכ”לית עמותת “יחד אריאל”: “אנו מודים מקרב לב למד”א ולאביעד נסים על פעילות מעשירה ומעיינת במיוחד שהועברה לחניכים המשתתפים בתכנים. חשוב לי לציין כי מדובר בפעילות במסגרת הפרויקט שריגשה במיוחד את ההורים של החניכים – קיבלנו מחמאות רבות על החוויות שהחניכים עברו ועל התרגשותם”.

תמונה דוברות מד”א

אלי בין, מנכ”ל מד”א: “מתנדבי ועובדי מד”א מחויבים למעורבות חברתית וקהילתית גבוהה לאורך כל השנה ופועלים ללא הפסקה למען אוכלוסיות שונות ברחבי הארץ. מתנדבי ועובדי מד”א מפיצים את הידע שלנו במטרה ליצור ציבור רחב היודע כיצד לתפעל אירועי חירום. אני שמח על פועלו המבורך של אביעד באריאל ועל העברת הסדנה לחבר’ה הצעירים ושמח לשמוע על התרגשותם והתלהבותם מהנושא. מד”א ימשיך לפעול להצלת חיים בכל זרוע העומדת לרשותו, לרבות שיתוף והנחלת הידע והערכים העומדים לנגד עיניו, ובראשם עיקרון הצלת החיים”.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית