ח”כ סמוטריץ: “יחד עם תנועת הנוער עזרא בערב ט”ו בשבט בגוש עציון אנו נאחזים, יחד, ברגבי אדמתנו”

ח”כ סמוטריץ: “יחד עם תנועת הנוער עזרא בערב ט”ו בשבט בגוש עציון אנו נאחזים, יחד, ברגבי אדמתנו”

השנה המועצה האזורית של  גוש עציון מציינת את השנה ה-50 להתחדשות ההתיישבות היהודית. לרגל מאורע זה ולכבוד ט”ו בשבט תנועת הנוער עזרא וקק”ל יצאו בפרויקט ייחודי משותף, בהשתתפות ח”כ בצלאל סמוטריץ’, מ”מ ראש המועצה, משה סוויל, מזכ”ל תנועת עזרא שאול דה-מלאך ואורחים נוספים.

תנועת עזרא קיימה את אירועי ט”ו בשבט בנטיעות ובפריצת מסלולים חדשים בגוש עציון ובסיום היום התקיים מופע חגיגי של הזמר אהרון רזאל. האירוע התקיים בהשתתפותם של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (האיחוד הלאומי-הבית היהודי), מ”מ ראש המועצה האזורית גוש עציון משה סוויל. מזכ”ל תנועת עזרא, שאול דה –מלאך ועוד.

כ- 7,000 חניכים מהתנועה הגיעו לחגוג את ט”ו בשבט בגוש עציון וכן היו שותפים לפריצת עשרות קילומטרים של שבילים חדשים בגוש עציון. מדריכי בית ספר שדה, הובילו אותם בשישה מסלולים שבהם הם פרצו שבילים חדשים בגבעת הדגן ונחל הפירים, מצפה עוז וגבעת עוז וגאון, מעיינות גוש עציון וחורבת ג’ומגום, חוות קשאולה ועוד .

ח”כ בצלאל סמוטריץ, ממפלגת האיחוד הלאומי-הבית היהודי אמר באירוע: “חמישים שנה להתחדשותה של גוש עציון, יחד עם תנועת הנוער עזרא, ערב ט”ו בשבט נאחזים, יחד, ברגבי אדמתינו. כבוד גדול עבורי לקחת חלק באירוע הנטיעות היום עם חניכי התנועה שמרימים בגאון את דגל ההתיישבות ואת דגל ארץ ישראל . חיזקו חברים!”

תנועת עזרא בנטיעות בגוש עציון. צילום: תנועת הנוער עזרא

משה סוויל מ”מ ראש מועצת גוש עציון שמח על קיום האירוע במועצתו: “תנועת עזרא, התנועה בה אף אני גדלתי בחרה לחגוג את חג האילנות במקום בו נמצא עץ האלון המפורסם בארץ. אין מקום מתאים יותר לחגוג בו את החג המסמל את החיבור אל הארץ מגוש עציון. מקום המשלב היסטוריה ארוכה ומפוארת, מקום אליו חזרו שוב ושוב גיבורי הארץ נטעו עצים ובנו בתים. מקום שגם היום ממשיך לשלב עשיה חינוכית וחיבור אל הטבע”.

מזכ”ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך איחל לחניכים: “עוד לפני קום המדינה החלוצים שעלו לארץ הפכו את ט”ו בשבט ליום של חיבור לארץ וגאולתה. אנו שמחים לציין חמישים שנים לשחרור גוש עציון ולהעניק לגוש ולתושביו מתנה בדמות פרויקט פריצת השבילים הגדול בהיסטוריה ואנו מקווים שהחינוך במהלך השנה יסלול שבילים לא רק בגוש עציון אלא בלבם של חניכינו ותושבי מדינת ישראל כולה”.

חדשות גוש עציון והר חברון