הקרב על עמונה הסתיים בפינוי

הקרב על עמונה הסתיים בפינוי

בשעות אלו כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול מפנים את תושבי עמונה. מאות צעירים מתבצרים ביישוב, חלק קטן מהם מתעמת עם כוחות הביטחון ומיידה אבנים לעבר השוטרים.

לפני התחלת הפינוי, ביקשו תושבי עמונה מהצעירים שלא יתפרעו ולא ייכנסו למאבקים אלימים עם כוחות הביטחון: “אנו תושבי עמונה קוראים לכל הנוער המדהים האידיאליסטי היקר שבא לכאן להיות כאן עמנו, ניהלנו מאבק הירואי מכובד ויפה. המשיכו בדרכנו זו. כבדו אותנו ואתכם. אל תנקטו אלימות. נקטו התנגדות פאסיבית לא אלימה.”

אך כנראה שלא כל הצעירים נענו לבקשת תושבי עמונה ומדוברות המשטרה נמסר: “בשל אלימות שהופעלה בשעה האחרונה כנגד הכוחות הפועלים בעמונה, נעצרו מספר צעירים שהפרו את הסדר הציבורי. שוטרי משטרת ישראל הותקפו ע”י אנרכיסטים בחומרים שהושלכו עליהם וגרמו לצריבות בעיניהם של מספר שוטרים, ולפציעה כתוצאה מבקבוק זכוכית שהושלך לעברם. השוטרים מקבלים טיפול רפואי במקום. משטרת ישראל לא תאפשר לאיש להפר את הסדר הציבורי, ותנקוט ביד קשה כלפי כל גורם שיפעל באלימות כנגד שוטרים וכוחות הביטחון.”

במהלך היומיים האחרונים אישי ציבור הביעו את כאבם ואת צערם על פינוי היישוב:

ח”כ מוטי יוגב שהגיע לביתו של רב היישוב עמונה הרב יאיר פרנק, אמר: “עמו אנוכי בצרה”, באהבה, בכאב, בצער ובהזדהות עם התושבים בעפרה ובעמונה, שנאלצים להיות מגורשים מבתיהם, יישוב ושכונה בארץ ישראל, שחס וחלילה יהרסו ומשפחות גולות בארצנו. במחאה על הרס ישוב ושכונה בהחלטת בג”צ שאין בה משפט צדק, אלא עוול שלא יפתור דבר, במקום הסדרה ופיצוי. בכאב על חילול השם. בידיעה שגם השוטרים והחיילים הם אחינו. לא הצלחנו במאבק על עמונה, משפחות עמונה הן “השוכבות על הגדר” במערכה על ארץ ישראל, אך אין ספק שבמערכה על חזרתנו לארץ ישראל, הקב”ה מחזיר שכינתו לציון וההתיישבות ביהודה ושומרון גדלה ותגדל ובע”ה נחזק את קוממיותנו ואת ריבונותנו בארצנו.”

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון בילה את הלילה (ג’) עם תושבי עמונה וקרא להחלת הריבונות דווקא מתוך המשבר הזה: “אנחנו עומדים לראות כאן היום הרס לא רק של יישוב אלא של עוד עמוד אחד בבניין המחזיק את ערכי המוסר והדמוקרטיה של מדינת ישראל. לא נוסיף להביט בעיניים כלות כיצד בהינף יד הורסים את בתינו ואת חלומותינו רק בשל ההססנות של מנהיגי הציבור מלהשוות את חוקי מדינת ישראל ביהודה ושומרון. האירוע הקשה הזה היום מוכיח כי יש להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. יידע כל ילד בישראל. כי  500,000 אזרחים ישראלים אינם שווים בפני החוק. כאחרונת מדינות העולם השלישי”.

מחאה של פעילי בני עקיבא למען עמונה. צילום: דוברות בני עקיבא

תנועת בני עקיבא קראה לחברי התנועה להרים קול של מחאה וכאב בכל רחבי הארץ. המזכ”ל התנועה מסר לחברי התנועה ולתושבי עמונה:  “החברה הישראלית כולה צריכה לכאוב את כאב הארץ ולא לשקוט ואנו מחויבים לכך. חברי התנועה השוהים כעת בעפרה ובעמונה – הביעו את מחאתכם וכאבכם מתוך אחריות ואמונה גדולה בתהליך גאולתנו, מתוך מחויבות עמוקה לתורתנו, עמנו וארצנו – וללא רבב של אלימות וגסות כלפי אנשי כוחות הביטחון.”

 

חדשות בנימין כתבה ראשית