ונדליזים והשחתה באנדרטה לזכר חללי גוש עציון

ונדליזים והשחתה באנדרטה לזכר חללי גוש עציון

 

כשבוע לפני ציון יום הזיכרון לשיירת הל”ה, חיילי חטיבת עציון הופתעו לגלות כי מחבלים הרסו את האנדרטה לזכר לוחמי מחלקת ההר בגבעת הקרב שבדרך לגוש עציון.

יש לומר כי דווקא שבוע לפני ה’ בשבט, יום הזיכרון ללוחמי שיירת הל”ה, שבו נפלו הלוחמים בקרב גבורה כשהיו בדרכם אל גוש עציון הנצור, נראה כי הקרב עדיין לא תם.

במועצת גוש עציון סיפרו כי זו לא הפעם הראשונה שנהרסת האנדרטה ואמרו כי על מערכת הביטחון למצוא את המחבלים ולהבטיח שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם.

השחתת האנדרטה. צילום: דובורת גוש עציון

משה סוויל, מ”מ ראש המועצה ביקש בראש ובראשונה להודות ללוחמי החטיבה שגילו את ההרס בהכנות לצעדה לזכר לוחמי שיירת הל”ה ואמר כי פשע השנאה מוכיח שיש כאלה חושבים שהמאבק על ההר עדין לא הסתיים, ושעדיין ניתן להוריד אותנו מההר.

עוד אמר כי דווקא עכשיו צריך לעבור מסר חזק וברור מהממשלה, מסר שיבהיר שהקרב הסתיים, אנחנו כאן, אנחנו נבנה, אנחנו נשאר. מההרים האלו יותר לא נרד. הם הורסים אנחנו בונים!

בעמותת התיירות ובמועצה ציינו כי בשבוע הבא, בלילה שבין  חמישי לשישי, יצעדו אלפי בני נוער מכל הארץ בשביל שצעדו בו לוחמי שיירת הל”ה. אלפי בני נוער יגיעו כדי להזדהות ולכבד את אלו שמסרו את נפשם למען תושבי גוש עציון. החובה שלנו היא לשמר את זכרם של הנופלים ולהמשיך את המורשת המפוארת ואת הרוח המיוחדת שעדיין נמצאת על ההר.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית