“תתתמודדי” – האם גם נשות בנימין יתמודדו?

“תתתמודדי” – האם גם נשות בנימין יתמודדו?

לקראת הבחירות לרשויות יצאה מועצה אזורית מטה בנימין בקמפיין המעודד נשים להתמודד למליאת המועצה. בכך הצטרפה מטה בנימין לקמפיין הארצי המעודד נשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות בכל הארץ. בקדנציה הנוכחית מכהנים במליאה 31 נציגי ציבור מיישובי המועצה, מתוכן 3 נשים בלבד. חברי המליאה, נבחרים בבחירה ישירה, כל אחד בישובו ומתברר, שעד כה, נשים מעטות בלבד התמודדו על מקום במליאה. הנהלת המועצה, הרואה חשיבות בהבאת מגוון קולות הציבור לשולחן הדיונים, החליטה לפעול לשינוי המצב ולקרוא לנשים להתמודד בבחירות הקרובות.

במסגרת הקמפיין הופקו שני סרטונים המעלים את הנושא למודעות ובתחילת ספטמבר יתקיים מפגש לנשים השוקלות את דרכן בעשיה הציבורית ובפוליטיקה המקומית. בערב יתקיים פאנל עם נשים המכהנות בתפקידים ציבוריים במועצה ומחוצה לה ויתקיים שיח על הדילמות, החסמים והאתגרים המיוחדים העומדים בפני נשים המבקשות לפעול בזירה הציבורית והפוליטית. בנוסף יינתנו כלים מעשיים להעצמה אישית ולהסרת חסמים חיצוניים ופנימיים העומדים בפני המתמודדות”.

“לקראת הבחירות הקרבות ובאות”, מסבירה אדית מזרחי, יועצת ראש המועצה לקידום מעמד האשה,
“המועצה ראתה לנכון לעודד את התמודדותן של נשים למליאה. זאת מכיון שהיא רואה חשיבות גדולה בשילוב הפן הייחודי להן בדיוני המליאה ובתהליכי קבלת ההחלטות בנושאים העומדים על סדר יומה של המועצה. כנשים, חשוב שנשמיע קול, חשוב שנשפיע על הנעשה בישובי בנימין. אני קוראת לנשות בנימין: תעיזו, תתמודדו, תשפיעו!

אורנה מקוב, תושבת כפר-אדומים, חברת הנהלת מתנ”ס בנימין ובעבר סגנית ראש המועצה, מוסיפה: “אנחנו רואים נשים פעילות ומובילות במזכירויות הישובים ובוועדות במגוון תחומים. אין סיבה שלא יהיו פעילות גם במליאת המועצה שהיא זירה חשובה ביותר בה ניתן להשפיע באופן משמעותי על מדיניות המועצה”.

במקביל לקמפיין, השיקה אילנה דינר, תושבת טלמון את דף הפייסבוק “משפיעות בבנימין” במטרה ליצור זירת שיח ושיתוף לנשים על מנת לחזק ולעודד נשים נוספות להכנס לזירת ההשפעה.
“כשגיליתי שמכהנות במליאה 3 נשים בלבד, נדהמתי”, מספרת אילנה. “אני מאמינה שנשים צריכות לפעול בכל תחומי החיים והגעתי להבנה שאנו חייבות להיות נוכחות גם בזירה הביתית שלנו ולהשפיע ברשות המקומית. הייתי רוצה לראות יותר נשים פועלות בזירה המועצתית ומשפיעות על חיינו כאן בבנימין. אני מקוה שהמון נשים יצטרפו ויתמודדו ויהוו כח עולה בזירת המועצה”.

חדשות בנימין כתבה ראשית