הסתיים פינוי עמונה: 60 שוטרים פצועים, מאות נערים מפונים והתפרעות בבית הכנסת

הסתיים פינוי עמונה: 60 שוטרים פצועים, מאות נערים מפונים והתפרעות בבית הכנסת

 

במהלך פינוי עמונה נפגעו באורח קל 60 שוטרים ושוטרות, ההתפרעות המסיבית הייתה סביב פינוי בית הכנסת שם הושלכו לעבר השוטרים אבנים, מטפי כיבוי, בקבוקי צבע, קרשים ואמצעים נוספים שהוכנו מבעוד מועד.

בתום הידברות שנערכה אל מול הצעירים המסתגרים בבית הכנסת, משטרת ישראל התחילה בפעילות פינוי הצעירים המסתגרים במקום.

במהלך הניסיונות להיכנס למתחם הושלכו לעבר השוטרים אבנים, מטפי כיבוי, בקבוקי צבע, קרשים ואמצעים נוספים שהוכנו מבעוד מועד על מנת לפגוע בשוטרים ולמנוע את מהלך הפינוי.  ביומיים האחרונים נפצעו כ- 60 שוטרים, חלק טופלו במקום וחלק פונו לקבלת טיפול בבתי החולים באזור. כל השוטרים נפצעו במצב קל, ואפילו יש מהם  שחזרו כבר לפעילות מבצעית.

מהמשטרה נמסר: ”התנהגות זו מעידה שפורעי החוק אינם מכבדים את המקום בו הם שוהים ולבטח שלא את ההנהגה המקומית. נדגיש כי מדיניות האיפוק תימשך כל זמן שלא ינקטו פעולות אלימות שתכליתן פגיעה בכוחות הביטחון הפועלים במקום. כנגד כל פעולות אלימות המשטרה תפעל באופן בלתי מתפשר ותמצה את הדין כנגד פורעי החוק”.

שר לביטחון הפנים גלעד ארדן גינה את הנערים שהתבצרו בבית הכנסת: “‏המתבצרים בבית הכנסת הם חוליגנים הראויים לכל גנאי, הם מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת, בית כנסת ורבנים. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם.”

כ-1000 צעירים וצעירות שהתגודדו בישוב הורחקו באוטובוסים וכל משפחות היישוב פונו למדרשה בעפרה. כבר בצהריים (ה’) הגיעו לעמונה עשרות משאיות שיפנו את הציוד של המשפחות וירוקנו את הבתים.

מתחילת הפעילות נעצרו 13 צעירים, בעיקר בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. לבימ”ש השלום בירושלים הגיעו  4 עצורים שנעצרו אתמול במהלך מחאה בסמוך לשערי הר הבית. עו”ד רחביה פילץ מארגון חוננו מעניק לעצורים סיוע משפטי.

עם תחילת הפינוי בעמונה, במהלכו הותקפו שוטרים באבנים, קוראת מנכ״לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים לאנשי היישוב להימנע מלנקוט באלימות כנגד השוטרים. מנכ״לית הארגון, אביגיל שררה, מסרה כי ״אנו מבינים את כאבם של אנשי עמונה ואת זכותם למחות כנגד הריסת ביתם, אבל אלימות כלפי שוטרי ישראל אינה מקובלת ואינה באה בחשבון. שוטרי ישראל עושים את עבודתם ומבצעים את החלטת מקבלי ההחלטות. את הכעס בוודאי לא צריך להפנות אליהם״.

בעקבות הכוונה לפעול בניגוד לצו ולהרוס שטחים חקלאיים השייכים לתושבי עמונה, פנה שר החקלאות אורי אריאל אל שר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה שיורה לאלוף פיקוד המרכז למנוע את הריסת השטחים החקלאיים. במכתב ציין השר אריאל כי “הוראת בג”ץ להרוס את בתי היישוב שיש עליהם צווי הריסה מנהליים, במפורש לא כללה הוראה להרוס את החקלאות”.אריאל הוסיף כי “הרס החקלאות יכול להתפרש כהפרת צו שיפוטי”.

 

כוחות הביטחון נערכים לפינוי. צילום: דוברות משטרת ישראל.
כוחות הפינוי בדרך לעמונה. צילום: דוברות משטרת ישראל.
שוטר בהידברות עם אחד התושבים. צילום: דוברות משטרת ישראל
שוטר עם תושב עמונה. צילום: דוברות משטרת ישראל.
כוחות הפינוי. צילום: דוברות משטרת ישראל
חדשות בנימין כתבה ראשית