תחקיר מקור ראשון: מוכרי קרקעות- נידונים למוות

תחקיר מקור ראשון: מוכרי קרקעות- נידונים למוות

במגזין “יומן” של מקור ראשון התפרסם תחקיר של אסף גבור על היחס אל מוכרי הקרקעות והבעיה המבנית בתהליך המכירה:”המנהל האזרחי מחייב פרסום פומבי בעיתונות הפלסטינית של שמות מוכרי קרקעות, תוך התעלמות מהתוצאות. בנוסף, מעדויות עולה חשד כי מידע חסוי מהליכי הרכישה מוצא את דרכו לביטחון המסכל, שעוצר ומענה את המעורבים”. 

פלסטיני שמתגורר ברשות סיפר לגבור: “הייתי בבית כשהם דפקו בדלת. לא הספקתי לומר מילה, הם הוציאו אותי בכוח והכניסו אותי לרכב. במשך יותר מחודש הביטחון המסכל חקר אותי באשמה שרציתי למכור את האדמה שלי ליהודים… הם הכו אותי מכות רצח ועשו לי דברים שאני לא רוצה אפילו לומר, כדי שאודה שאני אכן מוכר את האדמה”.

צילום עמיעד טאוב
צילום עמיעד טאוב

מקורב למוכר בית המכפלה, אבו שהלה, מספר לגבור: “הוא יושב בתא אחד עם רוצחים, אנסים וגנבים, ומבחינת הפושעים הוא נחשב לפושע הכי גדול כי סייע למכור אדמה ליהודים. הוא מוחזק בתנאים קשים ועובר השפלות”.

מתוך תגובת המנהל האזרחי: “בקרקע ברישום ראשון שהבעלות בה טרם הוכחה ואדם פרטי או חברה מבקשים לרשום על שמם, נדרש על פי דין הליך משפטי שבמסגרתו תוכח הבעלות, כדי לוודא שהמבקשים הם אכן בעלי הקרקע. במסגרת הליך זה, בקשת הטוענים לקרקע מפורסמת לציבור לצורך הגשת התנגדויות וזאת על מנת למנוע זיופים ורכישות שלא כדין וכדי לסייע בבירור זכויות המבקשים”.

חדשות בנימין