תחנת משטרה חדשה בחברון- תחנת יהודה, יוצאת לדרך

תחנת משטרה חדשה בחברון- תחנת יהודה, יוצאת לדרך

השבוע נערך טקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה בחברון- תחנת יהודה. תחנת יהודה יצאה לדרך בראשית השנה בכדי לטייב את המענה ואת השירות לתושבים ולרשויות. השר לבטחון פנים ארדן: “מתוך עמידה איתנה על בניית ארצנו וחיזוקה. בגבעות שסביבנו, בהם חיו בעבר אבותינו, קורה היום הדבר המתבקש והטבעי ביותר – נוכחות משטרתית קבועה, והרי ברור לכל שבמקום בו יש משטרה נוכחת וחזקה, יש שלווה, יש חוק, ויש – ריבונות״.

תחנת המשטרה יהודה יצאה לדרך בראשית שנת 2018, לאחר ביצוע הליך סדור של עבודת מטה במרחב חברון, במטרה לטייב את המענה ולשפר את השירות לאזרחים ולרשויות. הקמת התחנה תחזק ותשפר את האפקטיביות בתחום השירות לציבור, הלחימה בפשיעה, הביטחון אישי והסדר הציבורי בגזרת חברון ותספק שירותי משטרה לעשרות אלפי תושבים אזרחים. הקמת התחנה הנה חלק מתהליך התעצמות מחוז ש”י ומרחב חברון.

השבוע נערך טקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה בחברון – תחנת יהודה, במעמד השר לבטחון פנים גלעד ארדן, מפכ”ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז ש”י ניצב משה ברקת, מפקד מרחב חברון נצ”מ מוריס חן, חברי סגל הפיקוד הארצי ומחוז ש”י, ראש מועצת קרית ארבע, ראש מועצת הר חברון, רבנים, קצינים, שוטרים ואורחים נוספים.

טקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה בחברון, תחנת יהודה. צילום: דוברות משטרת ישראל
השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, נשא דברים בטקס חנוכת התחנה שנערך ברחבת מערת המכפלה: ״רק הלילה הושלך מטען לעבר מאבטחים במערת המכפלה. זו המציאות שלנו כאן ובארץ כולה. מציאות בה שוטרים עומדים בחזית המאבק בטרור, נוכחים, מונעים, מגינים. הם ימשיכו לספק ביטחון לתושבי האזור, שחווים מציאות מורכבת ועומדים בה בגבורה, מתוך עמידה איתנה על בניית ארצנו וחיזוקה. בגבעות שסביבנו, בהם חיו בעבר אבותינו, קורה היום הדבר המתבקש והטבעי ביותר – נוכחות משטרתית קבועה, הכוללת את כל קשת שירותי המשטרה לציבור, והרי ברור לכל שבמקום בו יש משטרה נוכחת וחזקה, יש שלווה, יש חוק, ויש – ריבונות״.
מפכ״ל המשטרה, רנ”צ רוני אלשיך, אמר: ״תחנת יהודה, אותה אנו חונכים היום תאפשר לנו לטייב את המענה והשירות הניתן לאזרחים ולרשויות בגזרת התחנה ולהגביר את שיתוף הפעולה עם גורמי הביטחון הנוספים וגופי ההצלה. התחנה מספקת שירותי משטרה לכ-30,000 תושבים במספר מועצות מקומיות, לרבות באזור מערת המכפלה, כאשר בגזרת התחנה מתגוררים כמיליון פלסטינים בעיר חברון ובסביבתה. כל תחנת משטרה חדשה, מגדילה את הרלוונטיות של השיטור הקלאסי ומחדדת את התאמתו לצרכי האזרחים. כל הקמת תחנה, משמעותה עוד הנגשה ועוד התאמה ספציפית, לצורך הקהילתי. אמנם פעולת אכיפה משטרתית, איננה דורשת בהכרח שיתוף פעולה והיא מבוצעת על ידי המשטרה ועל פי שיקול דעה המקצועי, אולם משטרת ישראל בתכנית האמו”ן (אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי), הציבה לעצמה גם את היעד של שיפור נורמות הציות לחוק.  משימה זו דורשת שותפויות וחיבור לקהילה. אין לי ספק, כי אבן הדרך הזו של פתיחת תחנת יהודה, תוביל לעלייה בביטחון האישי ובאיכות החיים של תושבי האזור, לחיזוק אמון התושבים במשטרה, לחיזוק הדיווחיות ועוד, כי לתושבים כאן מגיע שרות שאינו נופל מזה של התושבים בכל מקום אחר״.
סגן מפקד התחנה, רפ”ק דניאל אגם, אמר בדבריו: “אנו בתחנת יהודה נפעל בכלל המשימות המורכבות, המאתגרות והקהילתיות במסירות, נתינה, והקרבה תוך יצירת והרחבת השפעה בגזרתנו ולמען חוסנו וביטחונו של הציבור”.
שוטרי וקציני תחנת יהודה קשובים לצורכי הקהילה על כל גווניה, ברגישות המתבקשת, לאור השוני הקיים בין מגזר למגזר ובין קהילה לקהילה. משטרת יהודה תשרת את כלל התושבים באופן מיטבי ושוויוני.
לצד פעילות אכיפה ושיטור, יושם דגש על פעילות של מניעה מצבית, שתכליתה יצירת סביבה בטוחה ומניעת העבירות עוד בטרם התרחשותן. לשם כך יקיימו שוטרי התחנה קשר ישיר ובלתי אמצעי עם התושבים ובני הנוער בפרט, בכדי לחזק את נורמות הציות לחוק.
חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית