תושבים מזהירים: בדואים בבקעת הירדן משתלטים על אדמות מדינה

תושבים מזהירים: בדואים בבקעת הירדן משתלטים על אדמות מדינה

תושבי היישוב משכיות בבקעת הירדן מזהירים: בדואים מבצעים השתלטות מסיבית על אדמות מדינה בבקעת הירדן. תנועת רגבים: “המדינה חייבת לפנות את הפלישה מיידית כדי לא להקלע למלחמת התשה משפטית”

תושבי מאחז בדואי בלתי חוקי הסמוך ליישוב, שהוצאו כנגדו צווי הריסה, מבצעים השתלטות חקלאית על שטחי מדינה בטאבו צמוד לכביש המרכזי באיזור, שצו צבאי אף אוסר את הכניסה אליהן.

תושבי המאחז הבדואי הבלתי חוקי שהתרחב בשנים האחרונות בעזרת סיוע של הרשות הפלשתינית ועמותות אירופאיות, החלו לעבד שטח עצום באמצעות טרקטורים, ובכך מנסים לקבוע עובדות בשטח, אותן יהיה קשה לשנות בעתיד.

זה מתחיל ביישור הקרקע. צילום: תנועת רגבים

“חייבים להבין שגם לפעילות חקלאית תמימה כביכול, יש משמעות משפטית”, אומר ישי חמו, רכז יהודה ושומרון בתנועת רגבים. “על פי דיני המקרקעין ביהודה ושומרון, עיבוד ממושך של קרקע מאפשר לטעון על זיקת בעלות לאדמה. גם במקרה הזה, למרות שמדובר באדמות מדינה הרשומות בטאבו, במידה והחוק לא ייאכף בשלב מוקדם על ידי המנהל האזרחי, הדבר צפוי לגרום לפתיחת מאבק משפטי מתיש, שבמקרים רבים המדינה פשוט מרימה ידיים”.

ההשתלטות החקלאית במשכיות היא אירוע אחד מיני רבים. דו”ח “מכים שורשים” שהוציאה עמותת רגבים בחודש שעבר סוקר את היקפי ההשתלטות החקלאית שמבצעת הרשות הפלסטינית וארגונים מטעמה באופן מאורגן, ושמטרתן היא פגיעה ברצף השליטה הישראלי בשטחי C, ובדרישות עתידיות לבעלות על הקרקע. מאחורי כל שטח חקלאי כזה עומד חזון ערבי ברור שמטרתו השתלטות מאסיבית על קרקעות השייכות למדינה. כל עץ זית שננטע, כל טרסה שנבנית מחזקת את האחיזה הערבית בשטח ומציבה עובדות שעלולות להישאר גם שנים קדימה.

חדשות בנימין כתבה ראשית