תא”ל ליאור כרמלי, מפקד אוגדת איו”ש הדליק נר שמיני בקבר יוסף

תא”ל ליאור כרמלי, מפקד אוגדת איו”ש הדליק נר שמיני בקבר יוסף

כאלפיים בני אדם השתתפו הלילה בהדלקת נר שמיני של חנוכה – בקבר יוסף וביניהם תא”ל ליאור כרמלי, מפקד אוגדת איו”ש, הרב פינטו עם מאות מחסידיו וראשי המועצה האזורית שומרון.

מפקד אוגדת איו”ש הדליק את נרות החנוכה בקבר יוסף יחד עם כאלפיים תושבים שנכנסו הלילה לפקוד את קבר יוסף שבשכם, בכדי להדליק שם נר שמיני של חנוכה.

בין הנכנסים היו גם: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, האדמו”ר הרב יאשיהו פינטו – ראש מוסדות שובה ישראל, הרב ישראל אברג’ל. מפקד אוגדת איו”ש תא”ל ליאור כרמלי. מח”ט שומרון אל”מ שי קלפר, מח”ט מנשה אל”מ חזי נחמה. קצין הגמ”ר שומרון -סא”ל מקי סיבוני. קצין הגמ”ר חטיבתי רס”ן אליצור טרבלסי.

תא"ל ליאור כרמלי מדליק נר בקבר יוסף.צילום:מירי צחי.
תא”ל ליאור כרמלי מדליק נר בקבר יוסף.צילום:מירי צחי:

האדמו”ר הרב יאשיהו פינטו מנהיגה הרוחני של קהילת “שובה ישראל” הגיע כאמור מלווה במאות מחסידיו לשאת תפילה מיוחדת בקבר יוסף ונשא דברי חיזוק בבית המדרש הסמוך על הזכות הגדולה להתפלל במקום הקדוש ולהשתטח על ציון הצדיק. הרב דיבר בהתפעלות על מסירות הנפש של מנהיגי השומרון שלא נכנעים לעיכובים ועושים הכל כדי לשמור על המקום ולא להפקיר אותו לידי שונאי ישראל.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הודה לאדמו”ר הרב פינטו על הגעתו ואמר: “הגענו לכאן יחד עם אלפי יהודים. מהארץ מחו”ל כדי להדליק כאן יחד עם מפקד אוגדת איו”ש את הנר השמיני של חנוכה. תפקידנו להוסיף עוד אור.  והאור הזה דוחה את החושך. אני מקווה ששנה הבאה כשנבוא להדליק נר חנוכה עם מפקדת צה”ל ועם יהודים מכל העולם, זה יהיה במקום עם ריבונות ישראלית מלאה כפי שראוי למקום קדוש כמו קבר יוסף”.

את הכניסה ארגנה מועצה אזורית שומרון יחד עם מנהלת קבר יוסף, כחלק מפעילותה לשימור קבר יוסף בתודעה הישראלית.

חדשות שומרון