שר השיכון, יואב גלנט “בעד החלת ריבונות על גוש עציון “

שר השיכון, יואב גלנט “בעד החלת ריבונות על גוש עציון “

שר השיכון, יואב גלנט “בעד החלת ריבונות על גוש עציון”.  “צריך להקים כביש שלישי לירושלים ברמה של כביש 1 שייכנס מהמרחב של עמק האלה, בית שמש לכיוון גוש עציון ויפתח את הדרך דרומה. זה דבר קריטי לעתידה של ירושלים.

שר השיכון, יואב גלנט, קיים ריאיון לתחנת הרדיו החרדית “קול חי” ודיבר בעקבות מצב הדיור בישראל ודו”ח צוק איתן. “בעפרת יצוקה היינו קרובים לשינוי המצב בשטח” אמר בעקבות דו”ח צוק איתן שהתפרסם השבוע.

בנוגע למצוקת הדיור אמר “כשהממשלה החלה לעבוד לפני שנה וחצי היו חסרות 100,000 דירות בנוסף לכך, מחירי הדירות עלו פי שניים בתוך עשור. תהליך בניה בישראל אורך לא פחות מ-155 שנה עוד משלב התכנון ואנחנו נידרש ללמעלה ממיליון דירות בעשור הקרוב. להערכתנו אגב, לפחות 20 אחוז מהם זה למגזר החרדי. כעת, בניגוד למה שהיה בעשור הקודם, צללנו השר כחלון ואני לתוך הבעיה לנסות לפתור. יש ביקורות אבל אנחנו לא מתרגשים מהן” אמר והוסיף באשר לתכנית ‘מחיר למשתכן’ “המשמעות של מחיר למשתכן היא דרמטית מאד. עד היום מנהל מקרקעי ישראל עסקו בגביית מס באמצעות העלאת מחרי הקרקע. אנחנו באנו עם היגיון שאומר שאנחנו מפחיתים את מחירי הקרקע ומקבעים הליך של תחרות בין הקבלנים. התוצאה שמחירי הדירות במחיר למשתכן יורדים בין 25 ל-30 אחוזים” אומר השר גלנט.

באשר לעתיד הצפוי בשוק הנדל”ן בישראל, אומר גלנט “בפרקטיקה בשנת 2017 אנחנו נוציא פי שניים היתרים לתכניות מאשר היה בשנת 2014 ובשנת 2018 נבנה פי שתיים משבנו ב-2015” השר גלנט הוסיף באשר למצוקת הדיור במגזר החרדי והבעיות בהן המגזר נתקל בהקמת יח”ד חדשות “בתפיסתי האישית, אני מאמין באחדות. אני לא מוכן לשמוע שמישהו מתקדם בזכות זה שהוא מכה מגזר כזה או אחר, מבחינתי כולם שווים” אמר.

באשר לבניה ולמעמד החוקי של גוש עציון אמר “לתפיסתי, המרחב של גוש עציון המערבי כולל אפרתה ומה שנמצא דרום לבית לחם ומהצד השני, ביתר עילית זה חלק אינטגרלי מירושלים. זה מקום שיהודים ישבו בו מאז ומעולם. מבחינתי גוש עציון חלק ממדינת ישראל. לא יכול להיות שיהיה מחלוקת על גוש עציון” אמר וכשנשאל האם הוא תומך בהחלת ריבונות על השטחף ענה “ברור איזו שאלה?” והוסיף “צריך להקים כביש שלישי לירושלים ברמה של כביש 1 שייכנס מהמרחב של עמק האלה, בית שמש לכיוון גוש עציון ויפתח את הדרך דרומה. זה דבר קריטי לעתידה של ירושלים. המצב שכיום נעים בדרכים עקלקלות לגוש עציון זה דבר בלתי סביר אם מסתכלים על זה כעניין אסטרטגי” אמר.

באשר לדו”ח מבקר המדינה שהתפרסם השבוע בנוגע למבצע ‘צוק איתן’ אמר השר גלנט “צוק איתן הוא לדעתי תמרור אזהרה. הדבר החשוב להפיק את הלקחים. חובתנו לחסן ולחזק את צה”ל ואת מערכת הביטחון. הביצועים בצוק איתן לא היו טובים מבחינת המערכת הצבאית”.

כשנשאל איך הרגיש כשקרא את הדו”ח בתור מי שהיה בעל סיכויים רבים לשמש כרמטכ”ל בעת מבצע ‘צוק איתן’, ענה “היתה לי תחושה שאילו אני הייתי, החמאס היה נראה אחרת. אנחנו עשינו את עפרת יצוקה ואז הנחתנו מכת פתע על חמאס. כבר בתקיפה הראשונה 300 מחבלים נהרגו, לאחר מכן תקפנו את אזורי שיגורי הטילים ופגענו ב-90 אחוזים מהם ולאחר מכן תמרנו את השטח עד שבשלב מסוים המדינה, הדרג המדיני עצר אותנו. אנחנו היינו קרובים, אילו היה נדרש, למצב שעוצרים או הורגים את אנשי החמאס ומביאים אותם למשפט או לבית קברות ובזה משנים את המצב. על עפרת יצוקה לא הוקם שום דבר כי התוצאות היו טובות” אמר.

שר השיכון יואב גלנט {צילום: מרים צחי}

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית