שר החינוך בנט באולפנת רבבה בשומרון: “החינוך לערכים בחשיבות עליונה”

שר החינוך בנט באולפנת רבבה בשומרון: “החינוך לערכים בחשיבות עליונה”

שר החינוך ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ערך השבוע סיור מקצועי במועצה האזורית בנימין ובשומרון. את הסיור פתח השר בנט בביקור באולפנת נריה שבבנימין, שם נפגש גם עם חברי המועצה, ולאחר מכן המשיך את סיורו באולפנה נוספת – אולפנת רבבה שבשומרון, שם פגש בתלמידות כיתות ט’ – י”ב ושוחח עם התלמידות על חשיבות החינוך לערכים. בין היתר אמר כי: “לפני ההישגים חשוב לנו ולכן שכל אחת מכן תגדל כבן אדם ערכי שיודע להתסכל ימינה ושמאלה ולשאול מי צריך עזרה, אני יודע שה מחנכים אתכן קודם כל לערכים וזה מה שחשוב”

בהמשך השיחה ענה השר לשאלות התלמידות בנושאים שונים, במענה לשאלת לתלמידה על חובת הלימוד בתוכנית “מחויבות אישית” אמר בנט כי: “דרכה של היהדות היא נעשה ונשמע, לפעמים הדרך הטובה ביותר היא ללמוד דברים דרך עשייה בשטח, יש הרבה תלמידים שהתחילו להתנדב רק דרך התוכנית והיום הם עושים זאת בהתנדבות מלאה מתוך רצון אישי”

השר בנט באולפנת רבבה בשומרון. באדיבות דוברות מועצז שומרון

בסיום הדברים השר הודה לצוות החינוכי והמשיך לפגישת עבודה בנושא חינוך יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון דגן מנכ”ל המשרד שמואל אבואב, מנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך עמליה חיימוביץ, סגנו, דוידי בן ציון וחברי מועצה נוספים . בפגישה הוצגו לשר נתוני החינוך בכלל המוסדות בשומרון לצד אתגרים נוספים של המערכת בנושא מבני קבע למוסדות החינוך ונושא ההסעות.

ראש מועצת שומרון דגן הציג בפני השר את האתגרים איתם מתמודד השומרון בתחום החינוך ואמר: “נושא החינוך הוא בראש סדר העדיפויות של המועצה האזורית  שומרון מעל מחצית מתקציב המועצה מושקע בחינוך. ואנחנו אכן רואים הישגים גבוהים בקרב התלמידים, צמיחה וגידול מהמובילים במדינת ישראל . עם זאת חשוב לציין לעיתים אנו מתמודדים עם קשיים גדולים מאוד בבניית מוסדות לימוד בשל סיבות פוליטיות ולחצים מדיניים של אישורי תוכניות מתאר והתקדמות לחוזה קרקע על בניה. לכן אני שמח שהשר בנט לקח את הנושא לתשומת לבו. ופועל כדי לסייע בנושא” עוד הוא הוסיף: “השר בנט הוא ידיד ההתיישבות אנחנו מעריכים את פועלו הן בתחומי החינוך והן בתחומים המדיניים בהם הוא עוסק”.

בסיור השתתף גם ראובן גור אריה, לשעבר סגן ראש המועצה האזורית שומרון – ומנכ”ל האולפנה ומוביל תהליך הבניה שלה משך 11 שנים. במהלך הסיור הודה השר בנט לגור אריה והחמיא לו על הפירות הנאים שצמחו מאותו זרע אשר הוא נטע לפני למעלה מעשור.

בסיום הפגישה הודה השר לאנשי המועצה ואמר: “אני מודה לידידי, ראש מועצת השומרון, יוסי דגן על קבלת הפנים החמה, שמחתי לראות ולשמוע את בנות האולפנה המצוינת לצד התמונה החינוכית הכוללת של השומרון. הדרך הטובה ביותר להמשיך ולפתח את השומרון היא השקעה בחינוך של דור העתיד והמשך בנייה בכל רחבי יהודה ושומרון, אני מחזק את ידכם בשתי הפעולות החשובות האלה – עלו והצליחו”

 

חדשות בנימין חדשות שומרון כתבה ראשית