שרים וח”כים בכנס החירום של הליכוד: נגד מדינה פלסטינית

שרים וח”כים בכנס החירום של הליכוד: נגד מדינה פלסטינית

 לכנס החירום של הליכוד שיזמו ראש מועצת שומרון יוסי דגן ושבח שטרן לקראת פגישת נתניהו עם טראמפ, הגיעו השר לביטחון פנים ארדן, שר התיירות יריב לוין, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר המדע אופיר אקוניס שרת התרבות מירי רגב, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השר איוב קרא, ח”כ יהודה גליק ואחרים.

הח”כים ואישי ציבור נוספים שהשתתפו בכנס יצאו בקריאה לרוה”מ שלא להעלות את פתרון שתי המדינות בפני טראמפ.
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר בכנס: “בניגוד לדברים שאמר ח”כ דוד ביטן הכנס הזה לא מחליש את ראש הממשלה אלא בא לחזק אותו. אבל עם כל הכבוד לראש הממשלה אנחנו מצפים ממנו לעמוד בהבטחות שלו ובמנדט שעליו נבחר. הפגישה הזו של ראש הממשלה היא פגישה היסטורית. אנחנו מצפים ממנו לחזור עם תוצאות לא עם הסברים. תוצאות שיהיו טובות למדינת ישראל ולהתיישבות”

 

סגנית השר ציפי חוטובלי: “היינו בשמונה שנים קשות. אחרי 25 שנות ניסיון לפתור את הסכסוך בדרך חלוקת הארץ ופתרון שתי המדינות, הניסיון נכשל. אנחנו לא יכולים להיות בני ערובה של הפלסטינים. נבחרנו לשם בנייה מסיבית ביהודה ושומרון. הליכוד כמפלגת שלטון צריך להוביל מהלכים אלה מול בעלת בריתנו הגדולה, ארה”ב”

כנס החירום. צילום: רועי חדי.
אבי רואה יו״ר מועצת יש״ע: “אנחנו שולחים מכאן ברכת הדרך לרוה״מ בנימין נתניהו על השליחות הלאומית שיצא אליה. אנחנו בטוחים שהוא ייצג את מדינת ישראל בצד הטוב ביותר והנכון ביותר. הכינוס שלנו כאן נועד לחזק אותו באגפים שישנם כאלו שמנסים לערער אותם, בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון בבנייה החזון והאופק. אנחנו רוצים להגיע למצב שהבנייה ביישובי יו״ש תהיה רגילה, בלי כותרות”.
השר אופיר אקוניס: ״בחדר הזה יש הסכמה רחבה מאוד כמו גם ברוב גדול בציבוריות הישראלית – התנגדות להקמת מדינה פלסטינית ומתווה 2 המדינות. זהו מצע הליכוד בסעיף הראשון שלו וכל הבסיס להקמתה של התנועה הריווזיוניסטית הייתה זכותנו על הארץ שלנו. זהו הבסיס כולו של תנועת הליכוד. שמעתי דבר מדאיג שיש הסכמה רחבה על בנייה בגושים. לא יודע מי הסכים לגושים. אני חונכתי ואני פועל כאן בזכותו של גוש אחד בלבד – ארץ ישראל כולה.
השרה גילה גמליאל: ״כל סיעת הליכוד מאוחדת סביב הרעיון של חיזוק ראש הממשלה בנסיעה שלו לארה”ב. כולנו מחויבים לקדם את מסקנותיו של השופט אדמונד לוי. בימים אלה אנו מציינים 100 שנים להצהרת בלפור והפלסטינים עדיין לא קיבלו אותה. בממשלה שהליכוד מוביל צריך להיות ברורים צריך לומר את הדברים – זוהי חוקת המפלגה שלנו חובה לוודא שההתיישבות בכל יהודה ושומרון ללא גושים יקבלו יחס שווה.
חדשות שומרון כתבה ראשית