שיתפו פעולה עם מחבל, והשוו את טייסי צה”ל לשאהידים

שיתפו פעולה עם מחבל, והשוו את טייסי צה”ל לשאהידים

במהלך סיורי ארגון לוחמים לשלום השווה אחד המשתתפים את טייסי חיל האויר למחבלים מתאבדים, וטען “אנחנו חברה של רוצחים, כל יום רוצחים אנשים”. בסיור אחר סיפר אחד הפעילים לשתול של עד כאן כי מחבל שניסה לפוצץ מטען חבלה בבני ברק משתף פעולה עם הארגון, והעביר שיחה במכינת רבין. גלעד אך מנכ”ל עד כאן “בסיורים שלהם אין זכר ל’שלום’, אנו נמשיך לתעד ולחשוף את פרצופם האמיתי“.

במהלך סיור של ארגון לוחמים לשלום לגוש עציון שנערך לפני מספר שנים, נפגשו משתתפי הסיור עם מוחמד, פעיל של ארגון לוחמים לשלום הגר בסילוואן במזרח ירושלים. המפגש נערך בוואלג’ה, ובמהלכו העלה אחד ממשתפי הסיור היהודים שאלה כלפי מוחמד בעניין המחבלים המתאבדים כתופעה בחברה הפלסטינית. משתתף אחר בסיור, יהודי אף הוא, מיהר לתקוף את השואל ואת השאלה.

בהקלטה ניתן לשמוע את הפעיל שואל “מה עשתה תנועת השאהידים המתאבדים, המחבלים המתאבדים כתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה”. השואל מוסיף ומסביר כי “תופעה מסובכת מבחינה פסיכולוגית סוציולוגית, מה זה עשה לכם כחברה, קיומם של מחבלים מתאבדים?”.

בטרם סיים השואל את השאלה כבר הותקף על יד משתתף אחר בסיור, שטען כנגדו “רגע סליחה, אתה תוכל אחר כך להגיד מה קורה כשטייס יושב בבית קולנוע ויורה טיל, הורג שכונה שלמה? ואחר כך הולך הביתה?”. עוד הוסיף התוקף ואמר ” אנחנו חברה של רוצחים, מה אתה רוצה ממנו? מה זה? מה אתה מדבר? אנחנו פה בהייטק הורסים..”

השואל ניסה להתנגד לדברי המתפרץ, אך זה המשיך “אנחנו רוצחים, כן. כל יום רוצחים אנשים, כל יום”. הוא סיים את דבריו באמירה כלפי השואל ” אולי אתה הטייס הזה, אולי אתה הטייס הזה שהורג אנשים”, וכן “יש אנשים בתנועה שאמרו להם למחוק בתי חולים, תראו מה זה רצח. תראו מה זה רצח”.

בסיור נוסף מטעם לוחמים לשלום שנערך כחודשיים לאחר הסיור המוזכר לעיל, התארחו המשתתפים במפגש דו לאומי שהתקיים בכפר יתמא, בביתו של פעיל פלסטיני בשם מוהנד. בדרך למפגש סיפר אחד הפעילים לשתול של ארגון עד כאן כי הוא העביר חוג במכינת רבין, ופרט עד כמה הם קהל יעד קשוב וטוב. עוד הוסיף הפעיל כי בין מעבירי החוגים של המכינה נמנה גם מחבל שניסה לפוצץ מטען חבלה בבני ברק לפני כ 30 שנה, ונפצע במהלך הניסיון.

לדברי הפעיל, מדובר במחבל שמשתייך לארגון לוחמים לשלום “אבו נתאם קוראים לו, אחד בלי אצבעות.. אני שמעתי שבלוחמים לשלום, הפלשתינים הפעילות שלהם הייתה נגד אזרחים, והוא היה אחד כזה”. הפעיל מודה שמדובר בקונפליקט “מעניין איך הם יאכלו את זה כי גם לי זה לא פשוט. כי עכשיו הוא נראה זקן כזה, אבל…”, ומסיים בזיהוי וודאי של המחבל “הוא ניסה לפוצץ מטען חבלה בבני ברק וזה התפוצץ לו בידיים. כן, ראיתי אותו ביאנון כמה פעמים”.

התיעוד מתפרסם כעת, בכדי לא לחשוף את השתולים שארגון עד כאן הצליח להחדיר ללוחמים לשלום, ולמנוע מהם את המשך הפעילות והתיעוד בארגון.

גלעד אך מנכ”ל ארגון עד כאן מסר “ארגונים אנרכיסטיים, בהם ארגון ‘לוחמים לשלום’, פוגעים באופן עקבי במדינת ישראל ובמורל חיילי צה”ל וכוחות הביטחון. חשפנו כי בסיורים שלהם אין זכר ל’שלום’, אלא השוואה מזעזעת בין טייסי חיל האוויר של צה”ל לשאהידים מתאבדים, טענה כי אנחנו חברה של רוצחים ועוד. זהו אבסורד, משום שארגון ‘לוחמים לשלום’ עצמו משתף פעולה עם מחבלים לשעבר, כפי שהפעיל מספר לשתול על שיתוף הפעולה עם המחבל מבני ברק – שניסה להפעיל מטען חבלה כנגד יהודים.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית