שומרי מסורת? כך תבחרו דירה למגורים

שומרי מסורת? כך תבחרו דירה למגורים

ישראל היא מדינה מורכבת, בה גרים זה לצד זה שומרי מסורת, דתיים וחילוניים. מצב זה עלול לגרום לניגוד אינטרסים כאשר גרים בבית משותף, ובמיוחד בבתים עם מעלית, עם אינטרקום בכניסה לבניין וכדומה. שומרי מסורת המעוניינים לרכוש דירה או לשכור דירה למגורים חייבים לפיכך לבחור בקפידה את הבית בו הם יגורו, ואת סביבת המגורים. עליהם לוודא כי בבית המשותף יש אופציה למעלית ולתאורת שבת, רצוי לבחור בבניין בו מתגוררים שכנים דתיים ושומרי מסורת כדי לשמור על מנוחת השבת וכדי להימנע מחילוקי דעות בנושאים שונים. כמו כן, חשוב לבדוק את סביבת המגורים ובמיוחד נושאים כמו בית כנסת קרוב, גני ילדים ובתי ספר המתאימים לשומרי מסורת וכיוצא בזה.

דירות חדשות במיקום המתאים לשומרי מסורת

לשומרי מסורת יש צרכים ייחודיים, משום שהם מקפידים על מצוות הדת, אינם משתמשים בחשמל במהלך השבת ומקפידים על אורח חיים מסורתי. לכן, כאשר שומרי מסורת מחפשים דירה למגורים, עליהם לוודא כי הדירה מתאימה לאורח החיים המסורתי. כיום ניתן לדרוש מהקבלן כבר בשלב הבנייה להתקין שני כיורים במטבח, מנגנון לתאורת שבת וכדומה. כדאי לדעת כי ניתן לרכוש דירות חדשות בפתח תקווה המותאמות לשומרי מסורת: בבנייני המגורים החדשים מותקנת תאורת שבת בלובי ובחדרי המדרגות, ולפחות מעלית אחת מצוידת במנגנון שבת.

על פי החוק, אם הדייר שומר המסורת מעוניין להתקין תאורת שבת במבנה קיים – עליו לשאת בהוצאות. לכן, כדי להימנע מעלויות בלתי צפויות, כדאי לבדוק כי בניין המגורים החדש כולל את כל המערכות הנדרשות מראש.

סביבת מגורים מתאימה

שומרי מסורת נוהגים ללכת לבית כנסת בשבת ובחג, רבים מהם משכימים קום ומגיעים כדי להתפלל שחרית בבית הכנסת ועל מנת להניח תפילין. לכן, כדאי לוודא כי בשכונה יש בית כנסת העונה על הצפיות של שומרי המסורת. מעבר לכך, חשוב לבדוק כי ניתן לשלוח את הילדים למסגרות חינוכיות המתאימות לאורח החיים של שומרי המסורת. בנוסף, כדאי לבחור בשכונה בה גרים עוד שומרי מסורת, וכך אפשר לחיות בשלווה וללא הפרעה במהלך השבתות והחגים, ליהנות מאווירה נעימה ומשכנים מסורתיים נוספים הדואגים אלה לאלה.

לסיכום, שומרי מסורת המעוניינים לרכוש דירה חדשה חייבים לבצע בדיקות נוספות של הנכס, של בניין המגורים ושל השכונה, כדי לוודא כי הדירה מתאימה לאורח החיים שלהם וכי יוכלו לחיות בשקט ובהנאה. לכן, מעבר לבדיקת מאפייני הנכס יש לבדוק האם בבניין יש מעלית שבת וכדאי לבחור בשכונה בה גרים עוד שומרי מסורת.

 

 

נדל''ן