נתניהו בחגיגות היובל לשומרון:”לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל”

נתניהו בחגיגות היובל לשומרון:”לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל”

אירוע לציון חגיגות יובל שנים להתיישבות בשומרון, התקיים  באזור תעשייה ברקן  ערב חגיגי בהופעה של עידן עמדי, קובי אפללו ואברהם פריד. במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר:”באתי היום לשומרון כדי להצדיע קודם כל לכם. להצדיע לכם על החלוציות על רוח, על האמונה, על ההתמדה”.

כ-10,000 איש הגיעו לאירוע המרכזי לציון 50 שנים להתיישבות בשומרון –  באיזור תעשייה ברקן במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וראש מועצת שומרון יוסי דגן ובנוכחות: שר החינוך מר נפתלי בנט, השר לבטחון פנים ח”כ גלעד ארדן, שר התחבורה ח”כ ישראל כץ, שר הכלכלה ח”כ אלי כהן, שר המדע והטכנולוגיה ח”כ אופיר אקוניס, השרה לשוויון חברתי ח”כ גילה גמליאל. סגן השר ח”כ מייקל אורן, סגנית שר החוץ ח”כ ציפי חוטובלי, סגן שר הבטחון ח”כ רב אלי בן דהן, ח”כ ענת ברקו, ח”כ יהודה גליק, ח”כ שולי מועלם, ח”כ מוטי יוגב, ח”כ בצלאל סמוטריץ וח”כ ניסן סלומיאנסקי

נתניהו ודגן. צילום באדיבות דוברות מועצה איזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר: “אנחנו קוראים לך אדוני ראש הממשלה. לחזור לבנות את גנים כדים חומש ושאנור.יש בידך הזדמנות היסטורית להיות המנהיג שיירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהחזיר את עם ישראל לכל חלקי ארצו”.

עוד אמר דגן: “תן לנו את הכוח להגשים את חזון הנביאים במלואו להגשים את החלום הציוני שאתה שותף מלא לו. תגדיל את הבנייה בהתיישבות. עזור לנו לבנות מחדש את גנים. כדים. שאנור חומש עמונה. מגרון. וכל יישובי גוש קטיף. עזור לנו לחזור לקבר יוסף ולבנות ישובים חדשים. זה בידיים שלך. זו שעתך הגדולה. יש לך ההזדמנות להירשם בספרי ההיסטוריה כמנהיג שהחזיר את עם ישראל לכל חלקי ארצו. כדוד ושלמה בשעתם. כעזרא ונחמיה. חמישים שנים אנחנו פה בונים יישובים, זורעים חינוך וקוצרים חינוך הישגים!”

האורח המרכזי היה בנימין נתניהו ראש הממשלה שאמר:
“אין משהו שדואג לשומרון יותר מיוסי דגן. תושבי השומרון, הוותיקים והחדשים, המשפחות היקרות שאיבדו את יקריהם ובהם משפחת סולומון ומשפחת גולדין היקרות, ליבנו עם יגונכם הנורא, ליבנו עם גבורתכם ולא נרפה עד שנחזיר את הבנים הביתה”.

”אני נרגש להיות כאן כי לא רחוק מכאן, נמצא בית ספר על שמו של אבי בן ציון נתניהו זכרונו לברכה חסיד השומרון, חסיד ארץ ישראל, חסיד גדול של נצח ישראל ואני זוכר אני זוכר את הגעתי לכאן בפעם הראשונה לפני חמישים שנה, אני זוכר את המסעות שלי כאן בתור חייל בשומרון, אני זוכר כיצד נפעמתי והתרגשתי שאני דורך על אותם מקומות של אבות אבותינו וידעתי לאן אני הולך והכרתי כל מקום כי קראתי עליו בספר הספרים אני זוכר את הערפל הסמיך באחד הניווטים. הערפל הסמיך על הר גריזים בשעת בוקר מוקדמת. אני זוכר את ההתרגשות שאחזה בי כשהגעתי לשילה במקום שבו עמדה מלכות ישראל. אני חייב להגיד לכם, הנוף היה מדהים, ההתרגשות שלי לא ידעה גבולות אבל גם השממה היתה מדהימה ואמרתי לעצמי איך יכול להיות איך יכול להיות, שהמקום הזה שהוא כל כך מרכזי בתולדות עמינו וארצינו, איך יכול להיות שהמקום שומם ואמרתי יום אחד, יום אחד יהיה פה ישוב גדול ויום אחד יהיה פה מוזיאון . ממש כך, כך חשבתי הופ נפלה בחלקי ההזדמנות והזכות לכהן כראש ממשלת ישראל ואחד היוזמות הראשונות שלי הייתה בוא נקים פה מוזיאון והמוזיאון הזה הוקם וכעת באים מכל העולם ורואים את זכותינו על ארץ ישראל”.

”חברי לדרך אני חייב להגיד לכם יש תנופה, עברנו תקופה קשה. לא פשוטה ויש תנופה של פיתוח של בניה ביהודה ושומרון את העשיה הגדולה הזו אנחנו מובילים יחד ואין ממשלה שפעלה יותר למען ההתישבות יותר מהממשלה שבראשותי. אנחנו עושים זאת בשיתוף פעולה בשותפות צמודה ומתוך תחושת שליחות משותפת. יחד איתך יוסי, יחד עמכם ראשי הישובים, אנשי מועצת ישע, יחד עם הוותיקים אני שמח לשמוע שבני קצובר פה וגם אחרים, ואני זוכר את ימינו הראשונים, אני זוכר את חנן פורת, אני זוכר את זמביש הוא נראה בדיוק אותו הדבר, קצת יותר כהה, אחים אתם, שותפים אתם. אנחנו שומרים על ההתישבות ומחזקים אותה ואנחנו עושים זאת בשיקול דעת, בשכל ישר באחריות. אנחנו מקדמים את סלילת הכבישים העוקפים אני יודע כמה הדבר הזה חשוב כדי שהדבר יתרום לבטיחות וגם לביטחון בדרכים. אנחנו מטפלים בצורכי החינוך, התעשיה והתעסוקה. פשוט נפלא לראות את ההתפתחות כאן אני זוכר שבאנו לברקן לפני הרבה שנים וראינו את היקב, ראינו את הענבים, דרכנו על הענבים אבל היום יש כאן ענבים חדשים, בתפוח יש ענבי הייטק בתעשיה הזאת יש שפע מכל הסוגים”.

”השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. לא רק שהוא ערס עמינו הוא מפתח לעתידנו עם המצוקים הגבוהים הללו. המצוקים הגבוהים שהר בעל חצור והר כביר נראת הארץ מקצה לקצה. אני מבקש מכם רק לחשוב, אגב אני אומר את זה לכל מי שמבקר כאן אני אומר את זה למנהיגים הזרים שבאים, אני אומר להם דמיינו שעל הפסגות הללו שחולשות על גוש דן, דמיינו שהיו פה כוחות האיסלם הקיצוני, זה היה מסכן אותנו אבל זה היה גם מסכן אתכם, את כל שכננו, את האיזור כולו, למעשה את המזרח התיכון כולו. משום שמגרעינים כאלה צומחת רעה, לאור כל מה שמתרחש סביבנו במזרח התתיכון אפשר רק לדמיין את התוצאות אבל קודם כל עלינו על כביש שש, על שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון ולכן איננו מוותרים, איננו מרכינים ראש, איננו מתקפלים, אנחנו שומרים על השומרון ול מי שמבקשים לעקור נטוע, אנחנו נעמיק שורש נבנה, נחזק ניישב”.

”אני מבקש לציין במעמד הזה פעולה כבירה שנעשית למען הביטחון, אני מצדיע לחיילי צהל, ולכוחות הביטחון שעושים עבודה מופלאה, מופלאה לשמור על הביטחון של כולנו בדרכים, באלפי סיכולים, בפעולות יומיומיות יום יום לילה לילה. אני מצדיע להם ואני בטוח שכולנו מצדיעים להם והם שומרים לא רק על התושבים ביהודה ושומרון הם שומרים על הביטחון של כלנו בכל חלקי הארץ ואנחנו שומרים על הביטחון של כולנו בכל כתלי הארץ זו המשימה הראשונה שלי כראש ממשלה. ולכן בנינו גדרות אל מול גולן ובנינו גם גדרות אל מול סיני. ועצרנו בזה את גל המסתננים. בעניין המסתננים יש שלוש רגליים למדניות שלנו שלנו. קודם כל אותה גדר שבלמה כליל את ההסתננות הסיבים כל הסתננות לתוך מדינה ישראל. שנית הסכמים שחתמתי עם מדינות באפריקה כדי לקבל בחזרה את אותך מסתננים שכן הגיעו ושלישית אכיפה אבל לאור ההתפתחות היום אנחנו נצרך לחוקק חוקים חדשים שיאפשרו לנו לממש את המדיניות שלנו ולהוציא את המסתננים הבלתי חוקיים אל מחוץ לגבולות ארצינו. ידידי באתי היום לשומרון כדי להצדיע קודם כל לכם. להצדיע לכם על החלוציות על רוח, על האמונה, על ההתמדה. באתי להתרשם בהתגשמות חזון הנביאים “עוד תטעי כרמים בהרי שומרון” באתי מירושלים ואני חוזר אליה בידיעה שיחד נשמור על השומרון והשומרון ישמור עלינו. אחי ואחיותי לדרך תודה רבה לכם המשיכו להצמיח המשיכו להפיץ אור גדול, ברכות חמות ביום חגכם מזל טוב לשומרון.”

 

חדשות שומרון כתבה ראשית