רה”מ באירוע יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון : לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל

רה”מ באירוע יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון : לא תהיה יותר עקירה של ישובים בארץ ישראל

בטקס ממלכתי לציון יובל שנים לשחרור יהודה שמורון בקעה וגולן נכחו אלפים רבים, בניהם ראש הממשלה, חברי כנסת וראשי מועצות. את הטקס הנחו אורנה דץ וגולן אזולאי והופיעו אומנים רבים וטובים.

בארוע נאמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.
בטקס הממלכתי בו נכחו אלפים רבים, השתתפו גם שרים, חברי כנסת, ראשי מועצות, שגרירים ונכבדים נוספים מסגל א’.

צילום: רון שלף

את הארוע הנחתה אורנה דץ לצד גולן אזולאי ובמהלכו הופיעו אמנים ובהם הזמרת דיקלה שביצעה את שירו של אהוד מנור – בראשית, רמי קליינשטיין עם שירו ההמנוני- עוד לא תמו כל פלאייך, הלהקות הצבאיות ששרו לצד הזמרים חגית יאסו, עידן יניב ועדי כהן מחרוזת שירי ארץ ישראל בהם אגדת הל״ה, שיר לצפון ועוד. בנוסף השתתפו הזמרים חנן בן ארי, דניאל יפה ורון עבדן.

הארוע הינו יריית פתיחה לסדרת אירועים נוספים שיתקיימו ברחבי הארץ ובראשם מיצג מרהיב שינדוד בכל רחבי ישראל במטרה להנגיש את ההיכרות וההיסטוריה של יהודה, שומרון הבקעה והגולן לכלל האזרחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:
“אנחנו מודעים למשמעות ההיסטורית של היותנו כאן. תולדות המקום המיוחד הזה הוא תמצית קיומנו. כולנו בני כפר עציון. במלחמת המגן המופלאה לפני יובל שנים שבנו ליו”ש, לבקעת הירדן ולגולן, חזרנו הביתה לנחלת אבות. חידשנו את הרצף ההיסטורי של העם שלנו ונבטיח שלעולם לא ינותק עוד.
ההתיישבות חשובה לי ולכן אני אומר- לא תהיה יותר עקירה של ישובים.
לא נעקור לא יהודים ולא ערבים, זו לא הדרך לעשות שלום.
לא נפקיר את ביתנו הלאומי לסכנה.
גוש עציון תמיד יהיה חלק ממדינת ישראל.”

ראש הממשלה . צילום: רון שלף

יושב ראש הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין:
“ישנם אנשי-רוח ואנשי ציבור שבחמישים השנים האחרונות פיתחו יכולת הבחנה מדוקדקת בין חלום לחלום. הם מתמחים בשיסוי של אוכלוסיות ומעמידים בפני החברה הישראלית התלבטות כוזבת: או אנחנו, או אתם. או עמונה, או דימונה. או קריית-ארבע, או קריית-שמונה. אין שקר גדול מזה. המתיישבים הגיעו הנה לבנות את ביתם, לא “לעשות לביתם”.
הם היו חלוצים שעברו לפני המחנה, שהתמודדו עם אתגרים עצומים. אבל למרות הקשיים והסכנות, תושבי יהודה ושומרון אף פעם לא צמצמו את עצמם בד’ אמות של יישוב הארץ, ותמיד היו שותפים בנשיאת העול של החברה הישראלית.
לא עקירת יישובים תביא את השלום, לא הקפאה היא הדרך להסכם, שנים שמכוחן נמשיך לבנות ולפתח את נחלת אבותינו”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב:
“אנחנו שומעים את החלטת אונסקו וארגונים בין לאומיים אחרים המתייחסים אלינו ככובשים זרים בחבלי ארץ אלו, ביהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן.
מול הבורות והשקרים האלו אנחנו יודעים את האמת, האמת היא שאין בעולם זיקה בין עם לארצו כמו הזיקה שלנו לאזורים הללו. השייכות שלנו למרחבים הללו צריכה להיות מעל כל מחלוקת פוליטית.
הערב אנחנו אומרים כאן לכל העולם, חרמות לא יפחידו, גינויים לא ירתיעו אותנו, שבנו הביתה.
שבנו כדי לחיות כאן, לחיות ולבנות את ארצנו והפעם לתמיד”.

שר החינוך, נפתלי בנט:
“עת להכיל ריבונות על הארץ הטובה מאוד מאוד שלנו וכן, אין עת טובה לכך מעכשיו. ממש עכשיו.

צילום: רון שלף

אינני מקל ראש בצעד כזה, כדי להכיל ריבונות צריך תזמון ואומץ לב, כאמור אין זמן טוב מזה כשברור לכולם שאנחנו כאן בזכות ולא בחסד. כבנים ששבים אל אדמתם ולא ככובשים זרים. אין זמן טוב מזה, גם אם תהיה התנגדות בעולם אנחנו נתגבר, גם הוא מבין את כל מה שהציבור הישראלי מבין- ארץ ישראל לא תחולק שוב!
ואומץ? אומץ יש לנו למכביר ואנחנו אדוני ראש הממשלה כולנו כאן מאחורייך לתמוך ולסייע, כי אנחנו מאמינים בכל ליבנו שעכשיו הגיעה העת לריבונות אמיתית בארץ ישראל.
ולכם מתיישבים גיבורים אין לי מה להוסיף אלא זאת- אנחנו כולנו מצדיעים לכם ואוהבים אתכם.”

חדשות שומרון כתבה ראשית