ראשי מועצת יש”ע במכתב לשר הביטחון: “פעל בהקדם כדי למנוע את ההקפאה הטכנית”

ראשי מועצת יש”ע במכתב לשר הביטחון: “פעל בהקדם כדי למנוע את ההקפאה הטכנית”

במכתב שהוציאה מועצת יש”ע לפני דקות ספורות לשר הביטחון אביגדור ליברמן מבקשת המועצה להשיב את הסדר למנהל האזרחי ולהרחיב את התקנים באופן מידי. המכתב, עליו חתומים יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני ומזכ”ל אמנה זאב (זמביש) חבר, נשלח בשל שביתת העובדים במנהל האזרחי אשר יוצרת “ההקפאה הטכנית”. מדובר בהקפאה של תכניות שאושרו על ידי הממשלה לבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אבל נעצרות במנהל האזרחי בשל שביתה שמחריפה את צוואר הבקבוק האיום שנוצר ממחסור של כח אדם במנהל האזרחי.

כפי שפורסם אמש, ישיבת המת”ע הקרובה אשר מתוכננת לאחר הפסח, עתידה להתבטל בגלל שביתת עובדי המנהל האזרחי.

בעיה זו של מחסור בכח האדם במנהל האזרחי ידועה, ובמועצת יש”ע מתרעמים עליה כבר זמן רב. חוסר בכח אדם תוקע את העבודה במנהל האזרחי ועוצר בפועל אישורי תכניות בנייה ותשתיות אשר גורמות להאטה בקצב ואף לעצירתו.

“כבר זמן רב שעבודות מטה חשובות לא מקודמות ותוכניות שאושרו על ידי הדרג המדיני נעצרות ונערמות על השולחן במנהל האזרחי”, כותבים במועצת יש”ע, “כך גם תקציבים המיועדים לפרויקטים לתשתיות (תחבורה, סלולר ועוד) אינם ממומשים, וחוסר יכולת רגולטורית בתחומים חדשים כמו אנרגיות מתחדשות, גז וכד’ מעכבות את פיתוח האזור”.

ומוסיפים, “המעמסה הקיימת כיום על עובדי המנהל האזרחי, שחלקם פועלים כמיטב יכולתם על מנת לקדם את הנושאים עליהם הם אמונים, גורמת לנושאים רבים להיתקע בעיקר בשל מחסור בכח אדם ועומס בלתי הגיוני על המערכת הקיימת … גם תקנים קיימים, אינם מאוישים בגלל רמת שכר נמוכה אשר בגללה אנשים מעדיפים לעבוד ברמות שכר יותר גבוהות במחוזות אחרים מאשר ביהודה ושומרון”.

המכתב נשלח על רקע השביתה של עובדי המנהל האזרחי אשר תוקעת את העבודה ותיתן את אותותיה עוד שנים רבות. “שביתת העובדים”, נכתב, “מחריפה את המצב ויוצרת צוואר בקבוק שיהיה קשה להשתחרר ממנו שנים קדימה”.

במועצת יש”ע מסיימים בדרישה משר הביטחון וכותבים: “אנו מבקשים שתיכנס לעובי הקורה ותפעל בהקדם להשיב את המנהל האזרחי לתפקוד, על מנת למנוע הקפאה טכנית של הבנייה והפיתוח ביהודה, שומרון ובקעת הירדן”.

אתר בניה על יד העיר אריאל. צילום: אביחי טבק

 

כתבות נוספות במקומונט שומרון:

בשורה לשומרון: הרכבת לאריאל יוצאת לדרך

 

קרוב לבית: נעצרו 11 תושבי הישובים בשומרון החשודים בסחר בסמים באמצעות אפליקציית “טלאגרס”

כתבה ראשית נדל''ן