ראשי מועצות ביו”ש לא יגיעו לפגישה עם ראש הממשלה: “לא נשמש טפט בהצגה כשהטרור נשאר ללא מענה”

ראשי מועצות ביו”ש לא יגיעו לפגישה עם ראש הממשלה: “לא נשמש טפט בהצגה כשהטרור נשאר ללא מענה”

ראשי מועצות ביהודה ושומרון בהם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, פנו לחבריהם ראשי המועצות במכתב והודיעו כי ייאלצו לוותר על פגישה עם ראש הממשלה הבוקר, וזאת משום שלדבריהם ראש הממשלה דוחה את מנהיגי ההתיישבות בהבטחות סרק הנוגעות לבטחון ולא עושה די לפיתוח ההתיישבות, הן בתחומים הביטחוניים והן בתחומים ההתיישבותיים. עודד רביבי ראש מועצת אפרת, שכן מתכוון להגיע לפגישה: “זו עזות פנים, ופגיעה בהתישבות” מועצת יש”ע: “אנחנו לא מחרימים”.

במכתב שמפרסמים הבוקר מספר ראשי מועצות מההתיישבות ביהודה ושומרון כותבים ראשי המועצות: “בחודשים האחרונים חווינו בהתיישבות פיגועים קשים, בהם נרצחו: קים לבנגרוד יחזקאל, זיו חג’בי, התינוק: עמיעד ישראל איש – רן מהישוב אלון מורה, סמל יוסף כהן, וסמ”ר יובל מור יוסף הי”ד ונפצעו רבים.

בפגישות שנעשו עם ראש הממשלה ואנשי לשכתו, פגישות בהן דרשנו: לבטל את הקיצוץ בסך 400 מליון ש”ח במרכיבי הבטחון ביו”ש, להשיב את כוחות החיילים שקוצצו באיזור, להשיב את המחסומים, לענות בתשובה ציונית הולמת בהתיישבות על פיגועי הטרור. למרבה הצער, הרוב המוחלט של דרישותינו נענו בשלילה בהתחמקות או במריחות. שוב, כעניים בפתח, מצפים מאיתנו לקבל בהכנעה ולהודות על קידום של מספר תוכניות בודדות, שבחלקן אף ממוחזרות, שלא ניתן בשום אופן לראות בהן פריצת דרך של ממש.

“הצגה כשהטרור נשאר ללא מענה”. ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במצב עניינים זה איננו רואים ערך בקיומה של פגישה שכל תכליתה יצירת תמונה אידילית של שותפות, שאין מאחוריה דבר

ראשי המועצות מוסיפים:
“אנו מבינים את הקושי הכרוך בסירוב להזמנת ראש הממשלה לפגישה ומכבדים את מי שבוחר להיענות לפגישה ולסייע לראש הממשלה למרות האמור, אולם אנו, מתוך המחויבות והאחריות הכבדה המונחת על כתפנו לביטחון תושבינו ולפיתוח ההתיישבות, איננו יכולים ליטול בכך חלק. אנו מבקשים לעלות קומה ולהבהיר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון איננה בן חורג של ממשלת ישראל.

.בפגישה הצפויה להתקיים בשעה 10:00 בלשכת ראש הממשלה היו צריכים להשתתף כמעט כל ראשי הרשויות ביו”ש, כאמור ראשי הרשויות, בהם הרשויות הבולטות והגדולות ביו”ש הודיעו לראש הממשלה: לא נשב עמך כעת”

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שכן מתכוון להגיע לפגישה המתוכננת אמר: “ההחלטה להחרים פגישה עם ראש הממשלה היא עזות פנים, הלבנת פנים ופגיעה בהתישבות. הניסיון לכופף את ידיו בגלל הבחירות הקרבות אינה מכבדת אותנו. כשראש הממשלה מזמין – באים.  מי שמתנגד לחרמות לא מחרים.”

גם שי אלון, ראש מועצת בית אל, מתנגד לחרם של חלק מחבריו: “אני אגיע לפגישה עם ראש הממשלה כמתוכנן, לא ייתכן שאנחנו, תושבי יהודה ושומרון שנלחמים נגד חרמות נחרים בעצמנו פגישה עם ראש הממשלה, אני מציע לכל ראשי המועצות ביו”ש להתאחד ולהגיע לפגישה עם ראש הממשלה, כוחנו באחדותינו”

וממועצת יש”ע נמסר: “מועצת יש”ע דוחה בתוקף את החרמת הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי ראש מועצה אזורית שומרון. אנחנו לא מחרימים את ראש הממשלה. מועצת יש”ע וראשי הרשויות יגיעו כמתוכנן לפגישה עם ראש הממשלה. אנו מצפים מראש הממשלה להיענות לבקשותנו הצודקות ונמצה איתו את את הדיון ואת דרישותינו. כך דואגים לעתיד ההתיישבות.”

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית