ראשי השדולה לשרים: עצרו את ההרס במבואות יריחו

ראשי השדולה לשרים: עצרו את ההרס במבואות יריחו

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח”כ יואב קיש (הליכוד) וח”כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) שיגרו הבוקר מכתב בהול לשרים חברי הקבינט הקורא לעצור את ההריסות שהמנהל האזרחי מתכנן לבצע בישוב מבואות יריחו.

הישוב מבואות יריחו, ישוב בן 18 שנה הבנוי כולו על אדמות מדינה ובתוך תחום שיפוט של הישוב ייטב קיבל הודעה כי מחר בבוקר יגיעו כלים כבדים של המנהל האזרחי לבצע במקום פעולות הרס, הן של כביש הגישה החדש לשכונת הקבע, והן של אלמנטים נוספים באותה שכונה, וזאת בניגוד מוחלט להחלטת הממשלה בדבר הסדרת ההתיישבות.

ההרס המתוכנן. צילום: דוברות השדולה

לדברי השדולה, למרות ובניגוד להחלטת הקבינט, הסדרת ההתיישבות מתמהמהת. אפילו ישוב אחד לא הוסדר, והמנהל האזרחי החמיר את מדיניות ההריסה וממשיך ביתר שאת בהריסת אותם מקומות ישוב ששרי הקבינט החליטו כבר לפני שנה להסדיר.

מתוך המכתב: “בימים הקרובים תמלא שנה למועד בו קיבלתם החלטה על הקמת צוות להסדרת כלל המאחזים, השכונות והישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. החלטה חשובה וראויה, שנועדה לפתור בעיה לאומית ולנרמל את חייהן של מאות משפחות נורמטיביות וחלוצות. התושבים החלוצים אינם אשמים בכך שיישובים טרם הוסדר ולא הם שצריכים לשאת המחיר הכואב האורב להם מחר בבוקר. אנו מבקשים מכם למנוע את ההרס המתכונן למחר במבואות יריחו ולוודא בישיבת הקבינט הקרובה שהחלטותיכם מלפני שנה מתבצעת בקצב ובאיכות הראויה”.

מבואות יריחו. צילום באדיבות: דוברות השדולה
חדשות בנימין כתבה ראשית