קידוחי קרקע – דברים שצריך לשים לב אליהם

קידוחי קרקע – דברים שצריך לשים לב אליהם

לא פעם אנחנו קוראים בעיתונים על מקרים בהם, קרקע במקום מסוים הזדהמה באופן כזה שעלול לקחת שנים עד שהיא תחזור למצבה התקין. לא פעם אנחנו גם קוראים על קריסות של אדמה או קריסות של קרקע כתוצאה מתהליכים שהתרחשו מסביב, באזור.

צילום:pixabay

לא תמיד מדובר על תופעות טבע שהתרחשו במקרה, לעיתים קרובות לצערנו, זה קורה בגלל רשלנות של מעשי אדם. רשלנות שנובעת מחוסר תשומת לב, חוסר הבנה, חוסר התייחסות למצב הקיים. ועל כן מי שסופג את זה, זאת הקרקע, אך מי שנאלץ להתמודד עם המצב, אלה האנשים שמתגוררים או עובדים באזור, ובמקרים מסוימים גם העובדים באתר הבנייה, שנאלצים להתמודד עם הרשלנות והתוצאות שלה.

קידוחי קרקע הם דוגמא טובה לעבודה שדורשת תשומת לב רב לכל מה שקורה במקום ובאזור, על מנת למנוע מצבים של רשלנות, מצבים בהם הקרקע עלולה להיפגע, בין אם לטווח הקצר או לטווח הארוך. לכן כל הפעולה חייבת להתבצע על ידי גורמים מקצועיים ומנוסים, והיא לא יכולה להתבצע על ידי כל גורם. בוודאי כשמדובר בעבודה שמחייבת לא רק ניסיון וידע, אלא גם שימוש בציוד כבד, אשר מחייב רישיון וידע בהפעלתם.

קידוחי קרקע מתבצעים במקרים שונים, בין אם זה כשרוצים לייצר תשתית ושלד למבנה מגורים או כל מבנה אחר אשר מעוניינים לבנות, ובין אם מדובר במקרים בהם יש צורך להתקין תשתית במקום מסוים. בכל פעם כשרוצים להעביר צינור ביוב, צינור מים, צינור גז או כל דבר אחר מתחת לקרקע, הרי שזה מחייב לבצע קידוחים.

קידוחי קרקע, כאמור, חייבים ידע וניסיון מצד מי שמבצע אותם, וכן הם מחייבים היכרות עם השטח, היכרות עם האזור, צריך לדעת בדיוק מה יש במקום, כיצד אפשר להתמודד עם זה, ואם יש צורך, כיצד ניתן לעקוף את המכשולים השונים.

באילו מקרים ניתן להיתקל?

המקרה הקלאסי בו אפשר להיתקל במקרה של קידוחי קרקע הוא, כשיש במקום צינור מים, גז, צינור חשמל או כל צינור אחר. באופן עקרוני, תוכניות השטח אמורות להיות ברורות ולהציג בפנינו איפה יש צינור או כל דבר אחר. אך אם אנחנו מבצעים את הקידוח בצורה לא אחראית, הרי שאנחנו עלולים לפגוע בו, וזה יכול לגרום נזק לסביבה.

נזק סביבתי אחר, בעל השפעות ארוכות טווח יותר, יכול להיגרם אם אנחנו מבצעים קידוח בקרקע מבלי להתייחס לעובדה שאנחנו קודחים עמוק מדי או שבמהלך הקידוח אנחנו מכניסים חומרים שונים פנימה. זה יכול לגרום לזיהום של הקרקע, לזיהום של המים, דבר שיכול להשפיע לטווח הארוך על כל הסביבה.

נקודה אחרונה שצריך לשים לב אליה היא, כאשר מבצעים קידוח בקרקע, במיוחד בקרקעות “חלשות”, אז תמיד יכולה להיווצר סכנה של התמוטטות חלק מהקרקע, דבר שיכול להוביל לאסון במקום.

צרכנות