צה”ל מפרסם את נתוני הגיוס: אריאל מזנקת 30 מקומות. נתונים גבוהים במיוחד גם למ”מ אפרת, מעלה אדומים, מ”א גוש עציון ויב”ע סוסיא

צה”ל מפרסם את נתוני הגיוס: אריאל מזנקת 30 מקומות. נתונים גבוהים במיוחד גם למ”מ אפרת, מעלה אדומים, מ”א גוש עציון ויב”ע סוסיא

הבוקר פרסם דובר צה”ל את דירוג השירות המשמעותי בערים, המועצות המקומיות והאזוריות ובבתי הספר השונים על פי חלוקה לגברים ולנשים. אריאל רושמת את הזינוק הגדול ביותר – 30 מקומות, היישר לעשירייה הפותחת. אפרת במקום הראשון בקרב המועצות המקומיות. גוש עציון – חמישית בין המועצות האזוריות. ישיבת בנ”ע סוסיא – במקום השלישי מכל בתי הספר בארץ.

כמו בכל שנה, גם הבוקר מפרסם דובר צה”ל את דירוג הנשיאה בנטל של הערים ובתי הספר השונים כשהדירוג מורכב מציון משוקלל הכולל את שיעור הגיוס (50% מהציון הסופי), אופי השירות – לוחמה, מודיעין, יחידות סייבר וכדו’ (25%) ומיצוי לקצונה מקרב המתגייסים (25%).

את המקום הראשון בקרב המועצות המקומיות הגדולות קוטפת מ”מ אפרתה עם שיעור גיוס של 88.6% ומיצוי לקצונה של 16% מהמתגייסים.

“אפרת במקום הראשון של נתוני הגיוס למועצות מקומיות כי מערכת חינוך חזקה, תנועות נוער וחינוך מהבית הן המפתח” קובע ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי.

עוד נמסר מטעם המועצה המקומית אפרת כי “המועצה מקומית אפרת מתרגשת מהנתונים שפרסם הבוקר דו”צ ואשר שם אותה במקום הראשון בקרב מועצות מקומיות גדולות. ראש המועצה עודד רביבי סא”ל במיל מאמין שתמיכה תקציבית משמעותית במוסדות החינוך כולם ושימור הקהילתיות הן המפתח להצלחה “השילוב של מערכת חינוך חזקה עם תנועות נוער ערכיות ובתים המבינים שהחינוך מתחיל בבית מביא לתוצאות. כבר דורות שאצלנו רואים את השילוב של חינוך מסביב לשעון המשלב חינוך רגיל חינוך בלתי פורמלי ועשיה חינוכית במשפחה הגרעינית”

צילום: עמיעד טאוב

קפיצה מרשימה במיוחד, הגדולה והמשמעותית ביותר עשתה העיר אריאל, שקפצה מהמקום ה-40 בארץ בשנה שעברה היישר את המקום העשירי עם שיעור גיוס של 86.5%, ציון אופי שירות של 52.2% ומיצוי לקצונה של 3.7%.

בעקבות עליית המשרתים מאריאל בצבא בשלושים מקומות, ממקום 40 ל-10 אומר ראש העיר אריאל, אלי שבירו: “בימים בהם השיח הציבורי עוסק ברגישות הביטחונית מהמדינות הסובבות אותנו, זוהי בהחלט גאווה גדולה לעיר שהחינוך לערכים עומד בראש סדר העדיפויות. החינוך לתרומה למדינה והנוער האיכותי, מציב את אריאל בין הרשויות המובילות בגיוס בארץ”

עוד הוסיף שבירו: “אנו נמשיך לחזק ולעודד את הנוער לתרומה משמעותית למדינה ולשמירה על הערכים המקיימים את מדינת ישראל”.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי בתגובה על נתוני הגיוס המצוינים של ישיבה תיכונית סוסיא: “ברכותי לישיבת תיכונית סוסיא, הממשיכה להוביל בראש טבלת שיעורי הגיוס בקרב בתי הספר בישראל. הישיבה התיכונית סוסיא היא חלק ממערך חינוכי מצטיין הקיים במועצה האזורית הר חברון.
בבוקר זה, בו אנו מתבשרים על מבצע להרס מנהרות התקפיות של חיזבאללה בצפון, אנו נוכחים שוב לדעת עד כמה הגיוס לצה״ל, המוטיבציה וההתנדבות, קריטיים להמשך חוסנה וביטחונה של ישראל.
ברוח המכבים, שאת ניצחונם אנו חוגגים בימים אלו, נמשיך לחנך את תלמידנו לערכים יהודים וציונים. רוח זו היא שניצחה מעטים מול רבים ותבטיח את המשך קיומו של צה”ל כצבא העם, למול מגמות הולכות וגוברות של צמצום בנשיאה בנטל. תודתי לראש הישיבה הרב נועם פרל לצוות החינוכי ולמנהלה חיים בר חי.”

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית