פיגוע ירי באיזור ציר המנהרות

פיגוע ירי באיזור ציר המנהרות

המחבל שביצע את הירי לעבר כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל בציר המנהרות (מאיזור בית ג’אלה שבחטמ”ר עציון), נעצר על ידי הלוחמים. המחבל פצוע קל (על פי גורמי רפואה) ובשלב זה לא ידוע על נפגעים מכוחותינו.

לאחר שביצע ירי לעבר עמדה וסיור של לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל באיזור כביש המנהרות הסמוך לירושלים, נעצר המחבל על ידי הלוחמים כשהוא אף חמוש בסכין. האקדח נמצא בזירה. ללוחמים שלום.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

האקדח שנשא המחבל. צילום: משטרת ישראל

הלילה ביצע מחבל ירי מאיזור אל ח’דר שבחטמ”ר עציון לעבר מחסום המנהרות המאויש על ידי לוחמי מג”ב. מיד זיהתה אותו תצפית של גדוד האיסוף “ניצן” הממקומת באיזור, תצפית שהכווינה צוות של לוחמי מג”ב וכוח צה”ל שביצעו סריקות עד לזיהוי המחבל.

במהלך המרדף אחריו, ביצע המחבל ירי נוסף לעבר צוות של לוחמי מג”ב שביצע נסיעה לעברו בניסיון לנטרל אותו (הרכב הממוגן נפגע ממספר כדורים, בין היתר באחד מחלונות הרכב).

לאחר פגיעה עם הרכב במחבל, הוא החל בניסיון להימלט כשהלוחמים מסתערים לעברו בנשקים שלופים, יורים באוויר ומביאים למעצרו.

על המחבל נמצאה סכין ובסריקות בזירה נמצא אקדח מסוג FN איתו ככל הנראה ביצע את הירי.

המחבל תושב בית סאחור הסמוכה לבית לחם בשנות ה- 20 לחייו, נעצר כשהוא במצב קל.
הוא קיבל טיפול רפואי קל בשטח ואינו נזקק לפינוי בשלב זה.
כאמור ללוחמים שלום.

סיכול הברחה

בתוך כך, עוד נמסר כי אמש עצרו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל, בפעם השנייה, פלסטיני שניסה לעבור מעל גדר הביטחון שבגזרת עוטף ירושלים, רק שבפעם השנייה ורגע לפני שהוא נכלא בכלא עופר, הוצאו מתוך גופו 6 מכשירים סלולריים אותם על פי החשד ניסה להבריח לאגף הביטחוני.

השילוב של טכנולוגיה מתקדמת, אמצעי תצפית ולוחמים הנחושים לבצע את תפקידם מביא לחיזוק ביטחונם של אזרחי ישראל.

בערב יום שלישי(22.05.18) זיהתה תצפית של גדוד האיסוף “ניצן” חשוד שטיפס על גדר הביטחון באיזור א-ראם כשהוא מנסה לעבור לשטח ישראל שלא כחוק. צוות של לוחמי מג”ב שהוכוון למקום איתר את החשוד שנעצר והועבר לחקירה בסיומה שוחרר והוחזר לשטחי יו”ש.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

אמש שוב זיהתה התצפית חשוד פלסטיני המנסה באותו המקום לעבור מעל גדר הביטחון בניסיון לחדור לשטח ישראל שלא כחוק ושוב צוות מג”ב שהוכוון למקום הצליח לאתר ולהביא למעצרו של החשוד.

הטלפונים המוברחים. צילום: משטרת ישראל

מבדיקה בשטח עלה כי מדובר באותו החשוד שערב לפני נעצר, נחקר ושוחרר.

לאור העובדה שמדובר בפעם השנייה בה החשוד מנסה להיכנס לישראל שלא כחוק, הוא נחקר והובל למעצר בכלא עופר שם במהלך הליך הקליטה שביצעו אנשי שירות בתי הסוהר, הוצאו מתוך גופו 6 מכשירים סלולריים אותם ניסה ככל הנראה להבריח לאגף הביטחוני בכלא. מכשירים שהיו עלולים להגיע לידיהם של מחבלים ובכך לאפשר קשר עם גורמים מחוץ לכלא העלולים להוציא אל הפועל פעילויות טרור.

מיד עם סיכול הברחת המכשירים הסלולריים לכלא, הועבר החשוד, פלסטיני תושב רמאללה בשנות ה- 20 לחייו שוב לחקירת מג”ב.
החשוד כאמור עצור.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית