פגישת רוה”מ עם ראשי המועצות ביו”ש מאוכזבים אך עם הפנים לעתיד

פגישת רוה”מ עם ראשי המועצות ביו”ש מאוכזבים אך עם הפנים לעתיד

לאחר ימים לא קלים שכללו גם משבר בין ראש הממשלה לראשי מועצות יש”ע בעניין אישור תוכניות בנייה התקיים מפגש בלשכת רוה”מ בכדי להגיע לפתרון הבעיה. ראשי המועצות יצאו מאוכזבים אך עם תקווה לעתיד.

שלמה נאמן לראש הממשלה: “אנחנו דורשים לאזרח את תהליך הבניה לחלוטין”

את הדברים אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון אחר-הצהריים, במפגש של ראשי המועצות ביהודה ובשומרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, אחרי שבימים האחרונים הם מתחו ביקורת חריפה כלפי המשך צמצום הבנייה גם בעידן הנשיא הטראמפ

לאחר ימים לא קלים, בה נוצר משבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם ראשי המועצות ביהודה ובשומרון בעניין אישור תכנית בנייה ביישובים אשר לא נתנה להם כבר 8 שנים, התקיימה אחר הצהריים מפגש בלשכתו של ראש הממשלה בכדי לשמוע את דבריהם ובכדי למצוא פתרון לבעיה. ראשי הרשויות, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, יו”ר מועצת יש”ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה האזורית הר-חברון יוחאי דמרי וראשי רשויות נוספים, הציגו תכניות בנייה נוספות והם אומרים בקול ברור שהם כבר שביעי הבטחות והם רוצים פתרון שיסיים את הקפאה הסמויה לטענתם על מנת לחזק את התיישבות כולה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אצל ראש הממשלה נתניהו. צילום: לשכת רוהמ

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן שנכח במפגש אמר:
“לא יכול להיות שיש אפס בנייה בגוש עציון. אני מבין שיש לחץ בינלאומי להקפיא את הבנייה אבל המחוייבות של רוה”מ הוא לאינטרס הישראלי ולזוגות הצעירים שלנו, שרוצים לבנות את ביתם בנוף ילדותם ואין להם את הזכות הזאת”.

בנוסף אמר: “אני מבקש לתרגם מושג רחוק ו”לא ריאלי” של החלת ריבונות לשפת המעשה – מבקשים נורמאליות. אנחנו חצי מיליון איש כאן. אנחנו דורשים לאזרח את תהליך הבניה לחלוטין. אני לא מבקש יותר אישורים. אני לא מבקש יותר תב”עות, אני מבקש להיות כמו כל אזרח במדינתי”.
להלן התייחסות עודד רביבי ראש מועצת אפרת וראש דסק החוץ של מועצת ישע לפגישה:
“ראשי הרשויות הביעו באופן גורף תמיכה בראש הממשלה אשר הסביר בהמשך לדבריו אמש את המדיניות עליה החליטו בקבינט. הוא נחשף למצוקות עליהן לא ידע ומהן סובלים התושבים ביהודה ושומרון והבטיח לפעול להסדרת פערים אלו. אין ספק כי חילופי השלטון בארצות הברית יצרו מרחב פעולה חדש לממשלה ואנחנו מקווים לראות את התוצאות בשטח”

בסופה של פגישה טעונה ומתוחה בין ראשי מועצת יש”ע וראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו ראשי המועצות ביהודה ושומרון מאוכזבים בעיקר מעניין השיווקים. עם זאת, אמרו כי הפגישה עברה בצורה טובה ונקבעו פגישות המשך.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון לאחר הפגישה: “הפגישה הייתה ארוכה באווירה נינוחה ברובה, נפגשתי קודם לכן עם ראש הממשלה יחד עם עוד כמה ראשי רשויות ואתמול ב 4 עיניים זו כבר פגישה שלישית ביממה האחרונה ואני סבור שאין ספק שראש הממשלה מקרין רוח חיובית יחד עם זאת אני אומר בצורה ברורה כאדם שמכבד מאוד את ראש הממשלה שהציפייה אחרי 8 שנים של ייבוש היא לשינוי אמיתי במעשים ולא בדיבורים ולכן אנחנו שמחים ומברכים על ההקשבה ועל ועל האווירה הנעימה אבל אבל התושבים שלנו זקוקים לשינוי ולתנופת בנייה אמיתית בשטח. אנו נעקוב ונתעקש לוודא שאכן השינוי במעשים ותנופת הבנייה חוזרת לשומרון ולירושלים.

אבי נעים ראש מועצת בית אריה: “היתה פגישה טובה עם ראש הממשלה אנחנו מודים לו על עצם הפגישה אבל המבחן הוא מבחן המעשה אנחנו מצפים לשינוי דרסטי במדיניות אנחנו מצפים לבניה מאסיבית ביהודה ושומרון עבור האוכלוסייה שיפור התשתיות והשלמת כבישים עוקפים”.

חדשות שומרון כתבה ראשית