עולים לעמיחי: מבנה ראשון הונח בעמיחי

עולים לעמיחי: מבנה ראשון הונח בעמיחי

עולים לעמיחי: בשבוע שעבר הונח מבנה ראשון בעמיחי, את העלייה ליישוב עשו מפוני עמונה לאור יום. “אמנם עמונה נפלה אך העליה לעמיחי היא הניצחון”.

ממטה המאבק בעמונה נמסר: “לאור יום. בדין. לא כגנבים במחתרת. ככה עושים מהפכה. אשרינו אנשי עמונה, שזכינו לחולל את השינוי הזה. מבנה ראשון מונח בעמיחי”.

עולים לעמיחי. מבנה ראשון הונח בעמיחי. תמונה: באדיבות מטה המאבק בעמונה

“לאחר יותר משנה ארוכה וקשה בה חיינו כפליטים באכסניית נוער, לאחר העקירה הקשה שעברנו מהבית, ממחוזות ילדותינו, מעמונה שלנו – היום יעלו קראוונים ראשונים לישוב החדש שהקמנו, עמיחי, והכל באור יום וכדין. היום אנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, ואנחנו בציפייה גדולה לצאת מהאכסניה עוד לפני פסח ולעלות בשמחה גדולה לעמיחי”.

מטה המאבק מוסיף כי: “עמונה אמנם נפלה, אך העליה לעמיחי הופכת את הניצחון של ארגוני השמאל לנצחון פירוס. מאבקם הנחרץ והבלתי מתפשר  של תושבי עמונה והמועצה האזורית מטה בנימין הביא לחקיקת חוק ההסדרה; להכשרת אלפי בתים ביהודה ושומרון על ידי היועץ המשפטי לממשלה; להקמת הישוב עמיחי ואישור תוכנית לבניית 1100 בתים, ובעצם להכשרת גוש שילה כולו. אבל יותר מכל, מאבקנו הביא את ישראל לאמירה מדינית חד משמעית: מדינת ישראל בונה ישוב גדול חוקי לאור יום ביהודה ושומרון כי השהייה של ישראל ביו”ש איננה תקלה, והישוב היהודי ביו”ש איננו קלף מיקוח לצורכי משא ומתן. עם ישראל חזר למולדתו כדי לבנות ולחיות בה”.

לכתבות נוספות במקומונט יש”ע:

חוטובלי לחברי קונגרס בשומרון: “מתרגשים לקראת היום הגדול – העברת השגרירות לירושלים”

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני למען מסחר בינלאומי ומאבק בחרם ביו”ש

מפקד אוגדת איו”ש: “הדלפת סרטוני פיגועים מהווים השראה לטרור נוסף”

חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית