סיעת הבית היהודי באוהל המחאה. לא סומכים על הבטחות ראש הממשלה. מחר יגיעו בנט ושקד

סיעת הבית היהודי באוהל המחאה. לא סומכים על הבטחות ראש הממשלה. מחר יגיעו בנט ושקד

סיעת הבית היהודי היום באוהל המחאה של ראשי הרשויות ביוש והמשפחות השכולות על אמצעי הבטחון והכבישים העוקפים ליו”ש: “עומדים מאחורי המאבק הצודק של אוהל המחאה” סמוטריץ: “אחרי בית אל אני עם ההבטחות של רוה”מ לא מוכן לחיות”

התפתחות מעניינת באוהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות ביוש. לאחר שראש הממשלה הודיע שוב כי יתוקצבו 800 מליון שח לכבישים עוקפים, זאת לאחר שהבטיח את אותה הבטחה בשנתיים האחרונות כ 10 פעמים אולם ההבטחה לא התממשה ולא גובתה בשורה תקציבית ובפעולות בשטח, הגיעה גם סיעת הבית היהודי להודיע כי היא תומכת בהמשך המאבק.

צילום באדיבות מועצה איזורית שומרון

לאוהל המחאה הגיעו כאיש אחד לאחר שהגיעו להביע תמיכה: השר לבטחון פנים גלעד ארדן, שר המדע חכ אופיר אקוניס, שרת התרבות חכ מירי רגב, שר הכלכלה חכ אלי כהן, שר הרווחה ח”כ חיים כץ ושרים נוספים הגיעו היום גם חברי סיעת הבית היהודי: סגן שר הבטחון חכ אלי בן דהן, יור הסיעה חכ שולי מועלם, חכ מוטי יוגב, חכ בצלאל סמוטריץ, חכ ניסן סלומיאנסקי לאחר הודעת רוהמ והודיעו כי סיעת הבית היהודי כולו עומדת מאחורי המאבק. יעמדו כאיש אחד מאחורי המאבק ואוהל המחאה.

חכ שולי מועלם פתחה והודיעה במקום:
“סיעת הבית היהודי עומדת איתנה מאחורי הדרישה הצודקת לכבישים עוקפים. הגענו לנקודת הזמן שבה צריכים להתקדם עוד שלב. בשביל ההתקדמות הזאת בשביל הכבישים העוקפים חייבים תקצוב חייבים עכשיו ולא לחכות לתקציב 2019 זה הדבר הראשון.
אם היו מרכיבי הבטחון שהובטחו כבר היינו יכולים לחסוך את ניחום האבלים הזה תכנס את הקבינט ותמצאו דרך לעשות את זה אני חושבת שכולנו מבינים את הצורך של כל אזרח ישראלי אם הוא גר ביהודה ושומרון או אם הוא גר בירושלים או בקרית שמונה מבין שבטחון חיי התושבים הם נקודת היסוד לחיינו. מדובר באזרחים שעומדים בכל החובות שדורשת מהם מדינת ישראל ולכן אנחנו כאן כדי לתמוך בזכויות שלהם והזכות הבסיסית היא הזכות לחיים בבטחון ולנסיעה בשלווה בדרכים. סיעת הבית היהודי כולה עומדת איתן מאחורי המאבק הזה תומכת בו.”

ח”כ בצלאל סמוטריץ:
“לפני שבוע אושרו 297 יחידות בבית אל שראש הממשלה הבטיח אותם לפני 5 שנים אין לנו שום כוונה להמתין 5 שנים גם עם ההבטחה שהתבשרנו עליה הערב. לצערי הרב אני לפחות עם ההבטחות של רוה”מ לא מוכן לחיות.
אנחנו רוצים לראות את התקציב מופיע בספרי התקציב בהחלטת ממשלה בוועדת כספים עד שהדבר הזה לא קורה מבחינתי זה לא קיים וצריך לזכור שגם ה800 מליון האלה זה לא סכום שמספיק. זה כסף לחיים זה לא כסף לאיכות חיים זה לא כסף לביטוח ועם כסף לחיים לא משחקים.”

סגן שר הבטחון חכ הרב אלי בן דהן:
“בשנה וחצי האחרונות עמלנו קשות כדי שכל הכבישים העוקפים יהיו מוכנים. תכניות הכבישים מוכנות ומפורטות. בתחילת ינואר כשיהיה כסף בקופה, אני מבטיח בעזרת ה’ תתחיל הסלילה. יש תכניות לכבישים ומרכיבי בטחון ולתאורה ובעיקר לכבישים העוקפים. הכל מוכן ומחכה לינואר”

ח”כ מוטי יוגב:
“אנו נלחמים לנורמליזציה של חיים עבור התושבים ביהודה ושומרון, לנורמליזציה במרכיבי הבטחון והתקשורת הסלולרית הן עבור האוכלוסיה היהודית וגם עבור האוכלוסיה פלסטינית. לכך שתיכנס השורה התקציבית על מנת שהדברים יקרו”.

ח”כ סלומיאנסקי:
“הצלת נפשות זה בידינו ובידיו של ראש הממשלה. אין תירוצים. כסף שווה דם? כסף שווה נפשות? כל דם שנשפך מאז זה על מצפוננו ומי יודע אם לעת כזאת הגענו למלכות”

חדשות שומרון כתבה ראשית