סוף סוף יש לנו ידידים באיחוד האירופי

סוף סוף יש לנו ידידים באיחוד האירופי

לראשונה – הוקמה קבוצת ידידות למען יו”ש בפרלמנט האירופי
דגן: “במה חשובה המאפשרת להלחם על זכויות האדם של המתיישבים ביו”ש מתוך הפרלמנט האירופי”

כ-15  חברי פרלמנט וכ-150 נוספים הגיעו היום לאולם המרכזי של בניין הפרלמנט האירופי בבריסל לכנס חנוכת קבוצת הידידות למען יו”ש בפרלמנט.
מי שהביאה להקמת קבוצת הידידות היא יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון הפועלת מזה כשנה מול חברי הפרלמנט האירופי וגורמים פוליטים ומדיניים נוספים.
הקמת קבוצת הידידות היא אירוע השיא של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון והיא מצטרפת לרשימת ההישגים של היחידה אותה מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומנהל חן בן לולו.

צילום בנימין פטקאי
יוסי דגן ראש מועצת שומרון אמר באירוע: “מזה זמן רב מדברים עלינו אבל לא מדברים איתנו. אנחנו הגענו לכאן כדי לשנות את המצב הזה וכדי לקדם באמצעות הקבוצה הזו את זכויות האדם של תושבי יו”ש הישראלים. ששום דבר לא ברור מאליו עבורם. מהזכות לבנייה וגידול טבעי ועד הזכות לרפואת חירום סדירה שום דבר לא ברור מאליו. זו תופעה חמורה וקבוצת הידידות תלחם על הנושא הזה כמו על נושאים אחרים מתוך כותלי הפרלמנט”.
חבר הפרלמנט האירופי פטר מאך וראש קבוצת הידידות למען יוש בפרלמנט האירופי אמר באירוע: החלטנו להקים קבוצה חדשה בפרלמנט האירופי – קבוצת הידידים של יו”ש, מכיוון שאנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט הזה לגביי השימוש בכספי משלם המיסים האירופאי לתמיכה בטרור בישראל, וליידע אותם לגביי העובדה שבזמן שסחורות פלשתיניות נכנסות לאירופה ללא מיסוי, דווקא על המוצרים של היהודים כן כופים מיסוי. אנחנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט לגבי חוסר ההגינות הזו ואנחנו רוצים לפעול יחד על מנת לבטל את המיסוי על סחורה יהודית ולשים קץ למימון התומך, במישרין או בעקיפין, בטרור בישראל וביו”ש בפרט. הכנס הזה הוא הצעד הראשון. *קבוצת הידידים של יו”ש שהוקמה כעת כאן תפעל, מתוך הפרלמנט למען האינטרס של יהודה ושומרון”.*
מייד עם סיום ההכרזה על הקמת קבוצת הידידות התקיימו שני מושבי עבודה של הקבוצה בנושא החרם והדה-לגיטימציה ובנושא הכספים של האיחוד האירופי שמועברים לרשות הפלשתינית ללא פיקוח ולמעשה ממנים את הטרור וההסתה ברשות בפועל.
המושב הראשון עסק במלחמה בחרם וב bds. שם הציג משה לב רן מנכל מפעל טוויטו פלסט היושב בברקן את ההתמודדות של התעשיינים ביו”ש עם החרם. והציג את הדו קיום היחיד במזרח התיכון. איזורי התעשייה ביו”ש. כמו כן דיבר במושב נתי רום מנכל “לב העולם” שהציג את המיזם אותו הוא מוביל בעולם למלחמה בחרם. רום גם פרס יחד עם יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון מוצרים מיו”ש בלב הפרלמנט מהם טעמו הנוכחים.כמו כן דיבר במושב ארז צדוק יזם שהציג בפני חברי הפרלמנט תוכנית עבודה לעידוד השלום באמצעות חיזוק איזורי התעשייה ביו”ש.
את המושב השני שעסק במימון האיחוד האירופי טרוריסטים היושבים בכלא הישראלי, פתחה אסתר אלוש דוברת השומרון שהציגה את הנתונים הקשים בפני חברי הפרלמנט מייד  לאחר מכן הוקרן בהקרנת בכורה סרטון ההסברה של הקרן הציונית  לישראל בראשותו של ליאור שורקה שהציג את נפגע הטרור שי מיימון שקרא לפרלמנט האירופי לעצור את העברת המימון לרשות הפלסטינית המממנת טרור. מייד לאחר מכן דיברה הילדה איילה שפירא שנפצעה בפיגוע בקבוק תבערה לפני כשנתיים ונשרפה בפניה. יחד איתה דברה אמה רות שפירא. איילה ורות ריגשו את חברי הפרלמנט והם קמו על רגליהם לכבודן עם סיום דבריהן. איילה שפירא הציגה בכנס את סיפורה האישי ואמרה לחברי הפרלמנט: “לפעמים כשאתה חושב שאתה תורם לשלום אתה בעצם מממן מלחמה”. בכך היא התייחסה לתופעת העברת כספים לטרוריסטים היושבים בכלא הישראלי באמצעות כספים המגיעים מהאיחוד האירופי.
השקת קבוצת הידידות למען יו”ש היא הישג נוסף של היחידה לקשרי חוץ שליד המועצה האזורית שומרון. לפני כשלש שנים קיימה יחידת קשרי החוץ כנס ראשון למען יו”ש בפרלמנט האירופי. הצליחה להעביר הצעת חוק נגד החרם בוועידת הנציגים הצעירים של מפלגת המרכז של האיחוד האירופי ועוד.
חדשות שומרון כתבה ראשית