סוכל החרם בקנדה על היין המיוצר ביקבי יו”ש שמסומן כ”תוצרת ישראל”

סוכל החרם בקנדה על היין המיוצר ביקבי יו”ש שמסומן כ”תוצרת ישראל”

יוזמת הגוף המפקח על משקאות אלכוהוליים בקנדה לאסור מכירת יין שמסומן כ”תוצרת ישראל” מיקבי יהודה ושומרון סוכלה בעקבות התערבות גורמי ממשלה, לרבות מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

לאחר שרשות האלכוהול של אונטריו (פרובינציה בקנדה) פרסמה  החלטה לפיה יינות של יקבים הנמצאים מעבר לקו הירוק לא יכולים לסמן את מוצריהם כ”תוצרת ישראל”, פנתה שגרירות ישראל בקנדה לרשויות הפדרליות הקנדיות בטענה שהחלטה כזו סותרת את הסכם הסחר החופשי בין קנדה לישראל המנוהל ע”י משרד הכלכלה. הרשויות הקנדיות נענו לבקשה לטפל בנושא ובעקבות כך בוטלה ההחלטה.

יין . צילום באדיבות pixabay

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ציין כי הוא שמח על הטיפול המהיר והיעיל של ממשלת קנדה בעניין והוסיף כי משרדו יפעל להגדלת הסיוע לתעשיית היין הישראלית במאמצי השיווק הגלובליים שלה, על מנת שיצוא היין הישראלי יגדל הרבה מעבר להיקף הנוכחי שעומד על כ-40 מיליוני דולר בשנה. ייצוא היין לקנדה עמד על 1.6 מיליוני דולר בשנת 2016.  “קנדה היא ידידה חשובה לישראל. אני שמח שהטעות תוקנה במהירות וברצון טוב וכי יין ישראלי איכותי מאזור יהודה ושומרון ומישראל בכלל, ימשיך להימכר גם בקנדה, כמו במגוון רב של מדינות בעולם”.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בביקור ביקב פסגות במועצה אזורית בנימין: “הטלת חרם על מוצרים מיהודה ושומרון פוגעת בסיכויים לשלום ודו קיום באזוראני שמח שהטעות תוקנה ושאזרחי קנדה יזכו לטעום את טעמו המיוחד של היין הישראלי בכלל וזה ביהודה ושומרון בפרט, הממשיך מסורת של אלפי שנים של ייצור יין ע”י יהודים במקום”.

יו”ר מועצת ישע ומועצה אזורית בנימין אבי רואה: ” בטווח קצר מאוד מאז ההכרזה על החרם בקנדה שיצא ביום חמישי אנחנו כבר עומדים כאן אחרי שהגחמה הזאת ירדה מעל הפרק. אנחנו למודי טרור וחרמות אבל הראייה שלנו היא מאוד מאוד חיובית. אנחנו מחזקים את השר כהן ואת כל הגורמים שפעלו באופן מידי על מנת לבטל את ההחלטה הזו, ומחזקים את היזמים שמתמודדים עם הקשיים האלה בגבורה”.

חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית צרכנות