סגנית “אלוף האלופים” של חידון התנ”ך למבוגרים – המורה צורית מולה מבי”ס אורט יובלי אריאל

סגנית “אלוף האלופים” של חידון התנ”ך למבוגרים – המורה צורית מולה מבי”ס אורט יובלי אריאל

16 מתמודדים ומתמודדות מישראל ומרחבי העולם, זוכי העבר בחידון התנ”ך, התחרו ביום חמישי האחרון, נר חמישי של חג החנוכה, על התואר “אלוף האלופים” של חידון התנ”ך למבוגרים. התחרות נערכה בבנייני האומה בירושלים בסימן 70 שנה למדינת ישראל ו-60 שנה למפעל חידוני התנ”ך. אביגיל סאמין, מנהלת קריית החינוך “אורט יובלי אריאל”: “התרגשנו מאוד לצפות בתחרות ולראות את צורית עושה חיל”

חידון התנ”ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. המתמודדים והמתמודדות בחידון “אלוף האלופים” התמודדו בעבר בחידוני הנוער העולמיים או בחידוני התנ”ך הארצי והעולמי וקטפו את התואר חתן חידון התנ”ך או כלת חידון התנ”ך. לחידון ניגשו גם מועמדים ומועמדות שהוכתרו בעבר סגן או סגנית ראשונה.

בשלב המקדים לחידון נדרשו המתמודדים והמתמודדות לעבור מבחן שהכיל כ-100 שאלות מאתגרות, ובהתבסס על תוצאות המבחן העפילו לגמר התחרות 16 המתמודדים והמתמודדות הסופיים. הזוכה בתחרות אליאור בביאן שקטף בעבר את התואר חתן חידון התנ”ך, גבר על יתר המתמודדים והמתמודדות והוכתר הערב “אלוף האלופים” של חידון התנ”ך למבוגרים. בתואר סגנית אלוף האלופים זכתה צורית מולה, מורה מבי”ס אורט יובלי אריאל, הנמצא בפיקוח מחוז מרכז.

חידון התנ”ך תשע”ט. צילום: רונן חורף

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, שהיה בחבר השופטים של החידון לנבחנים כי בזמן שאביו הגר”ע יוסף כיהן כרב הראשי של מצרים הוא היה נפגש ומבקר את המלך של מצרים, המלך היה שואל את הרב שאלות והוא היה עונה לו מיד תוך שליטה מלאה בכל התנ”ך “לעם ישראל אין קיום בלי התנ”ך, התנ”ך זה הגאווה שלנו זה הטאבו שלנו על ארץ ישראל, אם ישאלו אותנו אומות העולם מה אתם עושים כאן באץ ישראל, יש לנו את ההבטחה שכתבוה בתנ”ך שהקדוש ברוך הוא הבטיח לנו בתנ”ך את הארץ שלנו”, אמר הרב הראשי ואיחל לנבחנים הצלחה בחידון.

אביגיל סאמין, מנהלת קריית החינוך “אורט יובלי אריאל”: “אנו , בקריית החינוך “אורט יובלי אריאל”, עימנו מלמדת צורית כמורה למתמטיקה בנועם הליכות ובאמונה ללא גבול בתלמידים, התרגשנו עד מאוד לצפות בתחרות ולראות את צורית הנחבאת אל הכלים עושה חיל וזוכה לברכות אין ספור.”

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ברך את הזוכים ואמר: “חידון אלוף האלופים הוא אבן דרך בתהליך ערכי לחיבור יהדות התפוצות לספר התנ”ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. אנו מקדמים את החיבור לתנ”ך באמצעות כלי למידה חדשניים, מותאמים למאה ה-21, עבור תלמידים וגם עבור מבוגרים. ברכות לזוכים – השקדנות והחריצות שלכם היא השראה עבור כולנו”.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״חידון התנ״ך הוא אחד האירועים המשמעותיים ביותר שמקיימת מערכת החינוך, אשר מעלה על נס את שורש קיומנו כאן בארץ ישראל. החיבור לתנ״ך הוא חלק מהזהות שלנו ומהחיבור שלנו לארץ ישראל. הארתם את כולנו בגאווה לכבוד החנוכה. חג שמח״.

חדשות אריאל כתבה ראשית