נתניהו בחנוכת עוקף נבי אליאס: “חזרנו למולדת. נמשיך בפרוייקטים ביהודה ושומרון”

נתניהו בחנוכת עוקף נבי אליאס: “חזרנו למולדת. נמשיך בפרוייקטים ביהודה ושומרון”

בטקס רב משתתפים חנכו אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ את כביש עוקף נבי אליאס המחבר בין נווה ימין וכפר סבא ליישוב קרני שומרון והישובים שמסביבו. זאת, במסגרת תכנית חומש לפיתוח תשתית הכבישים והתחבורה הציבורית ביו”ש שמקדם השר כץ.

הכביש העוקף שנחנך מתחבר לכביש 55 ומקשר את הישובים צופים, אלפי מנשה, מעלה שומרון, קרני שומרון, נופים, יקיר, עמנואל וקדומים, עם כפר סבא והרצליה. לדברי השר כץ, קטע הדרך שנחנך משפר באופן משמעותי את בטיחותם וביטחונם של הנוסעים בכביש.

שר התחבורה ציין כי כביש עוקף נבי אליאס הוא הראשון מבין הכבישים העוקפים, המיועדים לשפר את הביטחון בכבישי יהודה ושומרון. “בכוונתנו להמשיך ולקדם סלילת כבישים עוקפים ולשפר את התשתיות באזור, במטרה לשמור על ביטחונם ולשפר את איכות החיים של המתיישבים היהודיים ביהודה ושומרון. אנו ממשיכים בעשייה ומחזקים את ההתיישבות”, הוסיף השר כץ.

במסגרת תכנית החומש, מקודמים בימים אלה ביו”ש כבישים עוקפים נוספים, בהם כביש ‘לב יהודה’ העוקף את הכפר אל ערוב, ויאפשר חיבור מהיר מאזור יהודה, קרית ארבע חברון לירושלים, וכן כביש עוקף חווארה, שיאפשר חיבור טוב יותר מצפון השומרון לאריאל ולמרכז.

“התכנית תיתן תנופה גדולה לפיתוח ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון וירושלים, בדומה לפיתוח התשתיות שבוצעו ומקודמות כיום בגליל ובנגב. עם השלמת התוכנית, תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ישודרגו באופן משמעותי ויתנו מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסיה היהודית והעלייה ברמת החיים והמינוע של האוכלוסיה הפלסטינית”, הוסיף השר כץ.

השר כץ ציין כי מדובר במגה פרויקט הכולל, כריית מנהרות, מחלפים, כבישי גישה חדשים, כבישים עוקפים, הרחבת כבישים ראשיים, ריבוד מחדש של כבישים וחיבור מהיר של מועצות וערים למטרופולין גוש דן וירושלים, באמצעות רכבות קלות ונתיבי תחבורה ציבורית מיוחדים (נת”צים).

חדשות שומרון כתבה ראשית