נציגי מועצת יש”ע בוועדת חוץ וביטחון: “עצרו את הקיצוץ בתקציבי הביטחון ביהודה, שומרון ובקעת הירדן”

נציגי מועצת יש”ע בוועדת חוץ וביטחון: “עצרו את הקיצוץ בתקציבי הביטחון ביהודה, שומרון ובקעת הירדן”

בוועדה לענייני חוץ וביטחון בראשות ח”כ אבי דיכטר אמרו נציגי מועצת יש”ע לחברי הוועדה כי לאחר הפיגוע יש שני חובות – הראשונה היא הסדרת ההתיישבות, והשנייה עצירת הקיצוץ התקציבי המתוכנן במרכיבי הביטחון בהתיישבות.

בדיון, שעסק בהסדרת ההתיישבות, השתתפו ח”כים רבים וראשי הרשויות יוחאי דמרי, ישראל גנץ, שלמה נאמן, חננאל דורני.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני אמר בוועדה: “הסדרת ההתיישבות וחיזוק היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן הם התשובה הציונית ההולמת כמענה לטרור שמנסה להחליש את ההתיישבות. יש קשר הדוק בין ההתיישבות לביטחון – והיום אחרי הפיגוע הקשה בעפרה, הדיון בוועדה מקבל משנה תוקף.

ועדת חוץ וביטחון. צילום: חופשי

יש עשרות אתרים שניתן להסדיר כבר היום וניתן להסתייע בפתרונות המוצעים בדו”ח ועדת השופטת זנדברג. אני קורא לוועדה לפתור את כל הבעיות הטכניות ולאפשר הסדרת ההתיישבות. הסדרת ההתיישבות הינה צורך ציוני ולאומי אך גם צורך פרטי במתן מענה לעשרות אלפי תושבים”.

מ”מ מנכ”ל מועצת יש”ע יגאל דילמוני התייחס לנושא הקיצוץ במרכיבי הביטחון ביישובים ואמר: “אדוני היו”ר, אנחנו קיבלנו הודעה שבשנת 2019 הולכים לקצץ 25% מתקני הגנת היישובים ועוד 20% ממרכיבי הביטחון ביישובים.
דווקא לאור הפיגוע אתמול ולאור האירועים האחרונים ביהודה ושומרון אנו חושבים שזה מהלך מסוכן לקצץ בחיילי הגנת היישובים ובמרכיבי הביטחון. לאחר בדיקה שלנו, מצאנו כי תקציב מקוצץ יאפשר רק לשמור על המצב הקיים ולא לקדם מרכיבים חדשים ביישובים מאוימים.

לכן אנו קוראים לוועדה לפעול על מנת לעצור את הקיצוץ התקציבי המתוכנן במרכיבי הביטחון ביהודה, שומרון ובקעת הירדן”.

חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית