נמאס להם לחכות. בבנימין פרצו את הכביש לירושלים

נמאס להם לחכות. בבנימין פרצו את הכביש לירושלים

אחרי שנים של עיכובים ולאחר הבטחות שווא פרצו הבוקר תושבי בנימין את כביש הטבעת מענתות לירושלים

צילום: חופשי

תושבי בנימין מצפים כבר תקופה ארוכה לפתיחת כביש הטבעת המחבר בין ענתות לירושלים. הכביש עצמו אשר כבר נסלל במלואו סגור לנסיעה בשל קשיי התנהלות של משרד הבט״פ וזאת למרות שכל התקציבים כולל לשכירת מאבטחים נמצאו והועברו למשרד בט״פ.

לפני כחודשיים הובטח ע״י לשכת השר ארדן כי הכביש ייפתח תוך כחודש אך גם תאריך זה עבר ללא התקדמות.

הבוקר, במבצע שתוכנן בחשאיות, החליטו ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה וסגנו והמועמד לראשת המועצה ישראל גנץ, יחד עם דני סייג מועד הישוב אדם ומיקי בן אריה, יו״ר הועד בענתות, כי לא ניתן להמתין עוד ויצאו לפעולת מחאה עם תושבים נוספים במהלכה פרצו את המחסום ופתחו את הכביש לטובת תושבי בנימין.

הכביש היה פתוח שעה שלמה במהלכה עברו רבים מתושבי ענתות אשר קיבלו הודעה על הפתיחה המתוכננת בשעת הבוקר

בשנת 2009 כביש ענתות נבנה על ידי משרד התחבורה בעלות כוללת של 160 מיליון ש״ח. מאז, בגלל מלחמות וויכוחים בין משרדי הממשלה השונים, הכביש נשאר סגור כבר כמעט עשור.

הנזקים שנגרמו לכביש עקב חוסר טיפול הינם אדירים. משרד התחבורה שיקם אותו לאחרונה בעלות נוספת של 40 מיליון ש״ח. למרות השיפוץ, המדינה מתנהגת כאילו לא אכפת לה מעצמה. הכביש מוכן לנסיעה אך נשאר סגור בתירוצים שונים ומשונים. התרוץ התורן הוא כי אין מאבטחים ועובדים על גיוסם כבר חמישה חודשים.

ראש מועצת בנימין אבי רואה: ״אנחנו בכביש שמחבר בין אזור ענתות עלמון לכיוון ירושלים הר הצופים, כביש שהסתיימה בו העבודה לפני כחודשיים, כביש שנשאר נעול וסגור בגלל כל מיני סיבות לא רציניות ולמעשה מעכבת את הקלת התנועה מבנימין לכיוון ירושלים. המעשה שעשינו הבוקר בא לאחר שיחות מתמשכות עם גורמים כמו השר לבט״פ, מפקד העוטף ועוד. כנראה לא אצה להם הדרך גם לאחר שהושקעו פה מאות מיליוני שקלים. אנחנו מוחים על הדבר הזה ומקווים שזה יזרז את מקבלי ההחלטות לקבל החלטה שתטיב עם האזרחים״.

סגן ראש מועצת מטה בנימין והמועמד לראשותה ישראל גנץ: ״מה שקורה פה בעשור האחרון הוא תוצאה של התנהלות שלומיאלית של משרדי הממשלה. הכביש הזה הוא כביש שישפר את איכות החיים של תושבי ענתות וכל מזרח בנימין ברמה דרסטית. אנחנו לא מוכנים שעל גב התושבים שלנו יהיו קרבות. הגענו היום, פתחנו את הכביש ונתנו לתושבים לעבור תוך אבטוח של המקום. אנחנו מודים לשר התחבורה על איתור התקציב ודורשים מהשר לבטחון פנים להתעשת ולפתוח את הכביש באופן מסודר. עליו לשים קץ להתנהלות הכושלת ולויכוחים שבסופו של יום פוגעים בתושבי הישובים.״

יו״ר ועד הישוב ענתות מיקי בן אריה: ״הכביש הזה כבר סלול 15 שנה. מיליונים הושקעו בכביש הזה ומשום מה הכל תקוע, הכביש דורש שיסעו עליו. אנחנו סובלים יום יום בפקקים, לפעמים שעה עד פסגת זאב, הגיע הזמן שהכביש הזה יפתח. גלעד ארדן, קח את זה לתשומת ליבך, תושבי ענתות הם אזרחי מדינת ישראל ומגיע להם כביש נורמלי ולהגיע בזמן לעבודה והביתה״.

דני סייג, ועד הישוב אדם: ״היום פרצנו את כביש הטבעת המזרחית לכיוון ירושלים. הכביש יקל על תושבי אדם ושאר תושבי בנימין. הכביש הוא מעולה וקצר ויקצר את הדרך לירושלים בצורה משמעותית. אני מקווה שהגורמים השונים יחליטו לפתוח את המחסומים ויקלו באופן משמעותי על החיים בבנימין.״

צילום: חופשי
חדשות בנימין כתבה ראשית