משפחה יוצרת מציאות אחרת

משפחה יוצרת מציאות אחרת

יעל רשף גרה בכוכב השחר, אחרי ש בבית הספר אמרו לה שהיא יותר מידי יצירתית, והגוף שלה נתן אות מצוקה היא הבינה שהיא חייבת שינוי דחוף. היא הקימה את “משפחה יוצרת” ומגשימה לעשרות אנשים ומשפחות את החלום – להתפרנס בכבוד מהיצירה שלנו.

יעל רשף חיפשה את הרצון הפנימי והאמיתי שלה, אחרי שהגוף הבהיר לה שדרוש שינוי מהותי ומהר!

רשף מכוכב השחר , ירושלמית במקור, אמא לשמונה ילדים ב”ה ונשואה לרב רן {רב אולפנת שרה הרצוג}.

למה לגור בכוכב השחר?
“כשהתחתנו נסענו לשבת לכוכב השחר , אמרנו לעצמנו אין מצב שנגור פה, כל הפיתולים בדרך, אבל כשהגענו ופגשנו את האנשים, את הנתינה והטוב לב  הרגשנו שנינו שזה המקום שלנו. אנחנו המשפחה הראשונה שקנתה בית בלי לנסות לגור ביישוב קודם.”

היא הייתה במסלול הסטנדרטי התחתנה הביאה ילדים ועבדה כמורה – המקצוע הכי מתאים כאמא.
ואז קרו כמה דברים שגרמו לה לזוז, לצאת מהקיבעון ושיממון היום יומי ולהפריח את חייה.
אחרי שחזרה משליחות בארצות הברית , נכנסה לבתי הספר כמורה לאנגלית ועבדה בלי הרף בכדי לסיים את החודש.

צילום באדיבות יעל רשף

“אף פעם לא אהבתי את בית הספר, אפילו שנאתי אז זה היה לא ברור מה אני עושה במקום שאני לא אהבתי כילדה. באחד מבתי הספר שעבדתי חטפתי רק פידבקים שליליים , בית ספר אחר אמר לי שאני “יותר מידי יצירתית”, אז מתוך היצירתיות ניסיתי את מזלי בכדי להגיד את ההכנסה החודשית ופתחתי בית קפה ביישוב שלנו כוכב השחר “הבית של יעל” ואחרי שמלאכי רוזנפלד נרצח, כשערב קודם הוא ישב אצלי בבית הקפה עם כל החברים הרגשתי שאני לא יכולה יותר, תוך כדי ההוראה ניסיתי לחשוב מה עוד להמציא ופתחתי קייטרינג לאירועים. אבל גם זה לא היה זה… בהריון של הילד השמיני שלי הבנתי שהייעוד שלי זה לעזור לאחרים ולא להיות מורה לאנגלית! לפני ההריון התחילו לי כאבים מטורפים בגב ואחרי הלידה הייתי מושבתת 6 חודשים, ברמה שלא יכולתי לקום לשירותים, הגוף הוא מראה של הנפש, ברגע שהתחלתי לעבוד על הנפש ראיתי שהגוף מתחיל להתיישר. עברתי כ”כ הרבה והבנתי שאני יכולה וצריכה לעזור לאנשים.”

אז רשף למדה אימון והחלה בהגשמת עצמה דרך העזרה לאחרים להגשים את עצמם! אחרי שאח שלה – נפתלי בר נתן שהוא מאסטר בפייסבוק הבהיר לה שהיא לא וופל בלגי {זו היתה תמונת הפרופיל שלה בפייס} והדריך אותה להתעצם בפייסבוק. ומהכוח של המאמנת שמשנה חיים לאנשים נולדה משפחה יוצרת!

אז מה זה בעצם משפחה יוצרת?
משפחה יוצרת קמה מתוך המקום הפנימי של יעל, ללכת לישון בלילה בלי לדאוג איך סוגרים את החודש, דאגה שמלווה לא מעט המשפחות בארץ. לקום בבוקר בלי באסה ללכת לעבודה רק כי חייבים. האג’נדה היא “למה לא להרוויח מהחלומות שלנו?!” משפחה יוצרת מחברת בין עסקים משפחתיים לחברות גדולות , נותנת במה לחשיפה של המוצרים , מקיימת סדנאות של כליים מעשיים לעסקים הקטנים. כמובן ליווי עסקי ואימון אישי תיווך בין המשפחות לעסקים אחרים.

הפחד הוא עוצמה. יעל רשף. צילום באדיבות יעל רשף

“אנחנו גם ובעיקר רוקמים את החלומות של המשפחות להרוויח בשמחה ובכבוד מיציר כפיהם אם יש לך רצון אל תתן לשום דבר לעצור אותך, משפחה יוצרת נוצרה בכדי לעזור לך!.

בשנות השמונים, הייתה לאבא שלי גלריה ברחוב בן יהודה פינת קינג ג’ורג’ בירושלים. אני זוכרת שהיו נכנסים לחנות, יוצרים שונים ומראים לאבא את מרכולתם. החנות הייתה כל כך קטנה ועמוסה. יום שישי אחד, אבא סגר את החנות ולא היה לו כסף לקנות לנו אוכל לשבת. בזמן שנעל את החנות והכין את השלט סגור, מישהו רץ לכוונו והתחיל להתחנן בפניו שיפתח את הדלת, כי הוא חייב לקנות שעון. אבא כמובן נענה בשמחה וחשב שהיה זה אליהו הנביא בדמות של תייר שהגיע, רק כדי שיהיה לו במה להאכיל את המשפחה לשבת. מיד הוא רץ לשוק מחנה יהודה וקנה כל טוב. אני כילדה לא ידעתי ולא הרגשתי מחסור בבית, אבל ראיתי שההורים שלי היו מודאגים ממשהו. היום כשאני מקבלת את מרכולתם של יוצרים בעידן האינטרנט. אני חושבת על אבא שלי והאיש עם השעון. יש פחות אנשים רעבים כמו פעם, אבל בהחלט אנחנו עדיין נאבקים לחיות בכבוד. אני מאמינה שכל אדם יכול להתעשר, כל אחד ברמה שלו, אם רק יחליט שהוא לוקח את הנושא הזה ברצינות. היוצרים שפונים אלי הם רציניים. הם מוכנים להשקיע בשביל להצליח ואני, אני בוחנת את המוצר ומניחה אותו על המדף הוירטואלי של משפחה יוצרת, מחכה לאליהו הנביא שלנו ומקווה לטוב…” 

משפחה יוצרת. צילום באדיבות יעל רשף

משפחה יוצרת היא סוג של קהילה, משפחה אחת גדולה כולם עוזרים לכולם ויוצרים רשת חברתית גדולה – לא אינטרנטית , מציאותית! שהולכת וגדלה .

איזה תכונה את הכי אוהבת בעצמך?
“טוב הלב שלי, יש לי רצון אדיר לתת ולעזור , זה בוער בי.”

מה החולשה הכי גדולה שלך?
“טוב הלב שלי, לפעמים אני מאבדת את הגבולות בזה….”

ארוחת ערב עם מי והיכן?
“מרים הנביאה. היה לה חלום והיא ראתה אותו מתגשם. בזכותה היו מים נובעים לעם, בזכותה הגאולה. הייתי לוקחת אותה לסושי בנמל תל אביב מול הים.”

עם מי היית רוצה להתחלף ליום אחד?
“עם אף אחד!”

משפט לאומה: 

צילום באדיבות יעל רשף

“לא להתייאש מלהגשים את החלומות שלך, תחפש את הרצון ותגשים אותו”.

שוטים:
ילדות: ירושלים
עבודה: כיף
אהבה: בן זוג
חלום: לעזור לאנשים
כסף: שפע
פייסבוק: באר המשאלות
תרבוש: איכות!

כתבה ראשית