מעל 10,000 צועדים ברחבי הארץ לרגל יום ההוקרה לפצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה  

מעל 10,000 צועדים ברחבי הארץ לרגל יום ההוקרה לפצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה  

כ-1000 צועדים צעדו אמש בדרך עמיחי בבנימין ובשילה במסגרת אירוע “צועדים ומצדיעים” לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שארגנו עמותת זהות, ארגון נכי צה”ל, קרן קימת לישראל ומשרד הביטחון.  את הצועדים ליוו לאורך המסלול נכי צה”ל, אשר שיתפו בסיפורי הקרב שהתקיימו בלב ליבה של המדינה, ובסיפוריהם  האישיים וגרמו להתרגשות גדולה בקרב המשתתפים. נכה צה”ל איתן חרמון, אלוף מרתון לקטועי רגליים: “הכל מתחיל בשורשים. זה יום חשוב לחיבור להיסטוריה ולארץ ישראל. אם מישהו מכם מאמין במשהו שיאמין שהוא יכול להשיג אותו”.

אמש הגיעו מעל 10,000 בני נוער מארגוני נוער ומתנועות נוער, בתי ספר, חניכי מכינות קדם צבאיות, לוחמי מג”ב ושוטרים ממשטרת ישראל מכל רחבי הארץ כדי לצעוד ולהביע תמיכה והזדהות עם פצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, ביום ההצדעה השנתי לפועלם ולתרומתם למדינת ישראל. בטקס שהתקיים בשילה ריגש את הצועדים נכה צה”ל איתן חרמון, אלוף מרתון לקטועי רגליים שאמר: “הכל מתחיל בשורשים. זה יום חשוב לחיבור להיסטוריה ולארץ ישראל. אם מישהו מכם מאמין במשהו שיאמין שהוא יכול להשיג אותו”.

צועדים ומצדיעים בשילה. צילום: חטיבת החינוך בקק”ל

בארץ חיים למעלה מ-70,000 פצועים, ויום ההוקרה נקבע כיום ממלכתי רשמי, במטרה להאיר זרקור על הפצועים, סיפוריהם, חלומותיהם ודרכי ההתמודדות שלהם מבחינה פיזית ונפשית, ולחזק את ההכרה הציבורית בנוגע לתרומתם. אודיה ביליג, רכזת מעוף קק”ל ואחראית צועדים ומצדיעים סיפרה: “היה יום מעצים, קבוצות שונות מכל רחבי הארץ שהצדיעו בגאון וגאווה לפצועים שלנו, יום אחד להזכיר להם שאנו מעריכים ומוכירים את הפציעה, מה שהם חיים איתו יום יום למעננו”.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: “היום הזה הוא פרי יוזמה של קומונר צעיר מבני עקיבא בב”ש, שהחליט שהגיע הזמן ליום הוקרה מיוחד לפצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, ואכן ממשלת ישראל קבעה יום הוקרה לאומי לפצועי צה”ל ומערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, למי שהקריבו את גופם למען בטחון המדינה ואזרחיה. יש דיבורים על ירידה במוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני הנוער, אבל היום הזה הוא התשובה האמיתית, שבאמצעות החיבור הזה לפצועי צה”ל ולנפגעי פעולות האיבה, נדע שבזכותם אנחנו כאן, ממשיכים ומעבירים את הלפיד מדור לדור”.

סימון אלבז, מנהל חטיבת החינוך בקק”ל: “מרכס פוריה שבצפון, עד נחל גשרון דרומית לאילת, מתקיימות צעדות לאורכה ולרוחבה של הארץ, הצועדים נחשפים לאתרי מורשת ולסיפורי גבורה של הלוחמים, פעולה שמחזקת את האחדות שקק”ל שותפה לה. קרן קימת לישראל רואה חשיבות בשותפות ביוזמות ובפעולות חינוכיות דוגמת יום ההוקרה הזה, אני מודה לכל השותפים בקק”ל שלקחו חלק ביום המשמעותי הזה”.

ישראל בן פזי, מנכ”ל זהות: “אנחנו מסכמים את יומו הראשון של אירועי יום ההוקרה לפצועי צה”ל ופעולות האיבה בהתרגשות גדולה. ההיענות של הציבור הרחב להגיע למוקדי הצעידות, לשמוע ולספוג את רוח הקרב והלחימה תוך הוקרה לאותם הפצועים אינו מובן מאליו ונותן כוחות להמשיך את המפעל הזה שכל מטרתו היא הוקרת תודה, הצדעה לפצועינו והדגשת ערך הנתינה לחברה”.

“צועדים ומצדיעים” הוא האירוע הראשון מבין שלושה אירועים המציינים את יום ההוקרה לפצועי צה”ל ופעולות האיבה. כאירוע הפותח של סדרת האירועים נבחרה צעדה של עשרות אלפי בני נוער, תלמידי מכינות קדם צבאיות, חיילים ושוטרים ששמעו ממקור ראשון את סיפורי הגבורה של הלוחמים מאותם פצועים אשר הקריבו את גופם ונפשם למען המולדת. ביום חמישי הקרוב יציינו ספורטאים פראלימפיים יחד עם ספורטאי ארצנו וחותרים מהקהל הרחב את יום ההוקרה על ידי אירוע צליחת הכנרת בחתירה.

כתבה ראשית תיירות ונופש