מטקסס באהבה: 400 מתנדבים אוהבי ישראל הגיעו לבצור בכרמי יקב פסגות

מטקסס באהבה: 400 מתנדבים אוהבי ישראל הגיעו לבצור בכרמי יקב פסגות

זו השנה ה-12 שקבוצת היובל – אוהבי ישראל מארה”ב ואירופה משתתפים בבציר בכרמים של יקב פסגות 400 מתנדבים, אוהבי ישראל מאירופה וארה”ב הגיעו ליקב פסגות שבבנימין על מנת להשתתף במסורת “היובל”, בציר הגפנים המתקיים בכל שנה לקראת חגי תשרי.
טום וולר, מייסד ומנהל הארגון מנשוויל טנסי, קיבץ את משפחתו הענפה, אישתו, אחד עשר ילדיהם, ארבעה עשר נכדיהם ועוד מאות חברי הקבוצה במטרה לחזק את מדינת ישראל ולקירוב לבבות.תחילת פעילות ארגון ‘היובל’, בשנת 2004, מאז הגיעו לארץ כ-3,000 איש על מנת לעבד את האדמה ולטעת גפנים בכרמי יקב הבוטיק פסגות וביקבים נוספים. פעילותם בארץ נמשכת בד”כ כשלושה חודשים.

במהלך עונת הבציר הנוכחית הגיעו לארץ כ-400 חברים, חלקם בני משפחת וולר. את פעילותם הם רואים כשליחות ומציינים שאין כאן שאלה של פוליטיקה אלא פעילות שנעשית למען חיזוק וחיבור בין הדתות. רבים מבין החברים המגיעים, עובדים לילות כימים על מנת לחסוך כסף למסע לישראל, להשתתף במסורת הבציר השנתית, וכל זאת מבלי לבקש תמורה מלבד הרצון והשאיפה להתנדב ולסייע בבציר הגפנים.מלבד ההתנדבות המשמעותית והעזרה האדירה ליקב הבוטיק פסגות וליקבים נוספים, מקיימים חברי הארגון סיורים באתרים שונים ברחבי הארץ.

יעקב ברג, מנכ”ל יקב פסגות: “בימים כאלה כשאנחנו מתמודדים מול החרם האירופאי נגד המוצרים הישראליים, מחמם את הלב לארח את מאות המתנדבים אוהבי ישראל המגיעים מדי שנה לסייע בבציר בכרמי פסגות ולשהות בארץ מספר חודשים. טומי וולר ומשפחתו הענפה, כולל הילדים והנכדים, מוכיחים לעולם את אהבתם הגדולה למדינת ישראל ולאדמתה. אלו הידידים הטובים ביותר של מדינת ישראל שעומדים לימינה וגורמים לנו גאווה גדולה על שיתוף הפעולה שנוצר כאן ב-12 השנים האחרונות”.

קיילב וולר, בנו של מייסד היובל, טום וולר: “הגעתי לכאן לראשונה עם אבי ומשפחתי כשהייתי בן 14. מאז אנחנו מגיעים שנה אחר שנה עם כמות אדירה של אנרגיות ומוטיבציה. כשאנחנו כאן יש תחושה שבאמצעות נטיעת גפנים נביא לקירוב בין הדתות ונקרב את השלום.”

על יקב פסגות היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ”ך, נוף ויין. הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2014 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-250,000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 70% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי וכיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגי יינות שונים.

ב-2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין – יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ”ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום.

מתנדבים ביקב פסגות.צילום מרום תקשורת
מתנדבים ביקב פסגות.צילום מרום תקשורת
חדשות בנימין כתבה ראשית