מחלקת המדינה: יו”ש הן “טריטוריות ישראליות”

מחלקת המדינה: יו”ש הן “טריטוריות ישראליות”

תגובות חמות בקרב נאמני ארץ ישראל השלמה וההתיישבות עם פרסום הידיעה כי בדו”ח שחיברה מחלקת המדינה האמריקאית כונו, לראשונה, שטחי יהודה ושומרון “טריטוריות ישראליות” ולא שטחים כבושים, כפי שכונו עד עתה. 

לאור החלטת ארה”ב להסיר את המונח שטחים כבושים מברך ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ואומר: “המעצמה הגדולה והחשובה בעולם כבר הבינה את מה שהשמאל בישראל מתקשה לקלוט: במלחמת ששת הימים שחררנו את אדמת המולדת מהכיבוש הערבי ולא להפך. כולנו מצפים שממשלת ימין שתיכון לאחר הבחירות תממש את האמת הזו על ידי החלת הריבונות ולא תשאיר תקווה לאויב”.

“טריטוריות ישראליות”. אלון שבות. צילום: יובל קופרמן

ראש מועצת אפרת עודד רביבי מפרסם אף הוא בתגובה להחלטת ארה”ב להסיר את המונח שטחים כבושים כי “מדובר בהחלטה פורצת דרך, צודקת ומוסרית, שמהווה המשך ישיר להעברת השגרירות לירושלים. האמריקאים מהדהדים לעולם את מה שאנחנו אומרים כבר דורות: ארץ ישראל שייכת לעם היהודי. אני מקווה שגם למהלך הזה יצטרפו שאר מדינות העולם”

ממועצת יש”ע נמסר: “לאור ההבנה האמריקאית כי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אינם שטח כבוש, ברור יותר מתמיד כי לישראל יש זכות מלאה על אזור זה. מועצת יש”ע קוראת למפלגות הימין להתחייב להחיל את הריבונות ביהודה שומרון ובקעת הירדן, ולפעול לכך מיד לאחר הבחירות. יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני: “ההבנה האמריקאית היא נקודת ציון חשובה והיסטורית בדרך להחלת הריבונות. ההחלטה הזאת היא פתח להמשך בנייה מסיבית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. צריך להתחיל בכך במלוא המרץ”

“אדוני ראש הממשלה, ריבונות עכשיו”

בשיאה של מערכת הבחירות, וברקע הדיבורים אודות תוכנית המאה אותה צפוי לפרסם הממשל האמריקאי בחודש אפריל, מיד אחרי הבחירות בישראל, משגר יו”ר האיחוד הלאומי ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הודעה לראש הממשלה בנימים נתניהו: “אדוני ראש הממשלה נגמרו התירוצים. הגיע זמן ריבונות. במשך שנים מדינת ישראל מתמודדת עם השקר הזה שקוראים לו כיבוש. שקר שמבוסס על הנחות יסוד מוטעות ואנטי ישראליות. שקר שאנחנו דורשים לעקור מהשורש. עם ישראל וארץ ישראל שזורים זה בזו משחר ההיסטוריה, כל תיאור אחר הוא פשוט שקר.”

“בהודעה הזו של מחלקת המדינה האמריקנית נפתח חלון הזדמנויות שיש לנצלו. הציבור הישראלי כבר מזמן הבין את זכותינו על הארץ ומתיישר לימין. אדוני ראש הממשלה, ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות. תקבל את מלוא הגיבוי מהרוב המוחלט של הציבור הישראלי. הגיע זמן ריבונות.” כך, ח”כ סמוטריץ.

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית