מוזיקה זורמת לכם בעורקים? בואו לעשות מזה מקצוע

מוזיקה זורמת לכם בעורקים? בואו לעשות מזה מקצוע

אני לא יודע מה איתכם, אבל 8 שנים מחיי הצעירים עברו בנעימים במועדונים שונים ומשונים בתל אביב. אין כמעט שבוע בו לא מצאתי את עצמי רוקד ומפזז לצלילי המוזיקה האהובה עליי. לאט לאט למדתי שהיכולות הטכניות שגורמות למוזיקה להלך עליי פלאים, הן משהו שאפשר גם ללמוד ולהפוך למקצוע של ממש.

(צילום באדיבות pixabay)

בניגוד לשנים עברו, כיום יש לא מעט אפשרויות להתמקצע בתחום המוזיקה והסאונד. מלימודי DJ ולימודי מוזיקה במכללות מתמחות כגון “רימון”, וכלה בלימודי סאונד לתואר הנדסאי ואף מוזיקה לתארים אקדמיים שונים במוסדות הלימוד האקדמאים.

אחד ממסלולי הלימוד העדכניים ביותר כיום נמצא באוניברסיטת אריאל, במסגרת המכללה ללימודי הנדסאים. המסלול ללימודי סאונד ועריכת קול באריאל חושף את הסטודנטים למגוון רחב של תכנים, הן עיוניים והן מעשיים:

הפיזיקה של גלי קול, הכרת כל המכשירים הרלוונטיים לתחום והשימוש בהם, שימוש בתוכנות לעריכה ולעיבוד של קול, הכרת ז’אנרים מוזיקליים שונים, הפקות מוזיקליות, אקוסטיקה במבנים שונים, שימוש באולפני הקלטות והרשימה גדולה ונרחבת. מעבר לכך, ניתן לשלב את לימודי ההנדסאי גם עם מסלול לימודים אקדמי מלא, במספר תארים משיקים בתחום מדעי הרוח והחברה.

מכיוון שמדובר במסלול הנדסאים מלא ומוכר על ידי מה”ט (הגוף המפקח על הכשרת הנדסאים וטכנאים), הסטודנטים זוכים ללימודים מלאים בני שנתיים. בסוף המסלול כל סטודנט נדרש להציג עבודת גמר, המזכה אותו (יחד עם שאר ציוניו במסלול) בתואר הנדסאי קול. כמו כן, באריאל הנדסאים חיילים משוחררים נהנים מ-100% מימון על חשבון הפיקדון.

המרצים במסלול ללימודי סאונד הם אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים – כולם כאחד בעלי ניסיון רב בתחומי הלימוד, הן המעשיים והן העיוניים. כמה מן הקורסים אותם לומדים במסלול הנדסת קול:

 טכנולוגיות אודיו

  • עריכת קול ואודיו דיגיטלי
  • אקוסטיקה אדריכלית
  • הפקות מוזיקליות
  • עסקי המוזיקה
  • עיצוב פסקול
  • תחזוקת ציוד קול
  • הגברה
  • ועוד

עכשיו תכלס, מה עושים עם זה?

קודם כל כדאי לזכור שלימודי הנדסאי סאונד קצרים יותר משמעותית, לעומת תואר אקדמי במוזיקה (שנתיים במקום שלוש או ארבע שנים); בהחלט יתרון חשוב למעוניינים לקבל מקצוע ביד כמה שיותר מהר. בנוסף, הלימודים לתואר הנדסאי קול מבוססים בעיקר על תכנים מעשיים, כאלה שמכשירים את הסטודנטים לעבודה בעולם האמיתי, ופחות על תיאוריה (למרות שבהחלט יש נגיעות רבות גם בנושאים תיאורטיים, החשובים להבנה הכללית של התחום). יתרון חשוב נוסף הוא שבניגוד ללימודי תעודה אחרים, הקורס באריאל מקנה למסיימים תואר הנדסאי – התואר הגבוה ביותר בתחום הסאונד, נכון להיום.

בוגרי מסלול הנדסאי סאונד יכולים להשתלב (ואכן משתלבים) במגוון רחב של תפקידים – מאנשי אולפנים, רדיו, טלוויזיה ועריכה לסוגיהם, המשך במפיקים מוזיקליים ובאנשי שיווק של ציוד בתחום, וכלה בזמרים, נגנים ואנשי מקצוע נוספים בתחום המגוון הזה.

איך תדעו אם זה בשבילכם?

רוב האנשים שמגיעים ללימודי סאונד הם כאלו שהתחום כבר נמצא אצלם בדם, בדרך כזו או אחרת. אם אתם קוראים את המידע הזה ומשהו אצלכם בפנים גועש ורועש, כנראה שאתם מתאימים לתחום. עשו מחקר מקדים, בדקו את תכני הלימוד במוסדות השונים וחפשו את תוכנית הלימודים שמתאימה לכם.

בהצלחה!

צרכנות