מבחר תנורי חימום

מבחר תנורי חימום

כל חורף מוביל מחדש לבחינת סוגי החימום הקיימים, וזאת כי לצד העובדה שאנו מבקשים שיהיה לנו חורף נעים וחמים גם אם בחוץ רוחות וגשמים, יש לקחת בחשבון שחימום הבית מתכתב גם עם צרכים נוספים, כגון סטטוס, עיצוב וחוויית משתמש.

אי לכך, כיום כאשר עומדים להכין את הבית לימי החורף, יש מספר חלופות שניתן לשקול, כך שלצד מזגן, תנורים והסקה מרכזית, גם ניתן למצוא חימום תת רצפתי ומבחר תנורי חימום, כאשר חלקם עובדים על גז וחלקם באמצעות הזנה כזו או אחרת של עץ.

ריח של עץ באוויר

במאמר זה נבחן אלו תנורי חימום מומלצים קיימים, ומהם היתרות והחסרונות היחסיים של כל אחד מהם. נתחיל: ראשית ישנו תנור חימום שעובד באמצעות הזנה של עצים. התנור עשוי מיציקה מאסיבית אשר מפיצה את החום שמצטבר לכל עבר, כאשר לא רק חמימות מגיעה לכל פינה, אלא גם ריח ייחודי של עץ מוסיף אווירה ייחודית, כך שבעת הכניסה הביתה מקבלים את פנינו חום רך לצד ריח מזמין, וזהו תמציתו של בית – לגרום לנו להרגיש הכי נעים.

התעסקות פשוטה

התעסקות מועטה. צילום: pixabay

לצד קמין סטנדרטי, גם ניתן למצוא תנור חימום אשר אינו ניזון מעצים, אלא מסולר, גז ואף נפט. מדובר באותה תחושת חמימות, רק שבמקרה זה ההתעסקות הרבה יותר פשוטה, ולו כי אין צורך לסחוב, לשמור ערימה גדולה וכדומה. אם כן האם פתרון זה יותר אידאלי? תלוי את מי שואלים, ולו כי יש אנשים שההתעסקות מסביב מוסיפה רבות להיבט הפסטורלי ביתי שהם מבקשים לייצר.

האופציה הירוקה

עוד אופציה שדי זהה לקמין הרגיל, הנו קמין פלט. גם פה מדובר בלהבה אמתית אשר ניזונה מחומר טבעי, אך במקום להכניס גזעים, מכניסים קפסולות דחוסות של פסולת עץ, קפסולות אלו אינן מכילות חומרים כימיקליים והן כן מבעירות ביעילות יתרה את הלהבה הרצויה ואף יש דגמים שמאפשרים שליטה מלאה על עוצמת הלהבה. לצד שלל היתרונות שכבר ציינו, גם יש לציין שההתנהלות מאוד נוחה וישנה התחשבות מרבית בסביבה, אם כיוון שאופציה זו כמעט ואינה מפיצה גזים לאוויר ואם כיוון שחומר הבעירה 100% ממוחזר.

שיקולי ביניים

בין אם בוחרים בתנור חימום כזה או אחר, תמיד יש לקחת בחשבון שראוי לבחון מהו המיקום האידאלי ביותר עבור התקנה, כך שכמה שיותר מסך הבית ייהנה מחום נעים ובריא. שנית יש לבחון כמה ביכולתכם להוציא, כאשר אם מדובר בבית שאתם עומדים להעביר בו שנים רבות, יש להשקיע יותר על מנת לקבל הרבה יותר. עוד יש לבחון האם אתם מבקשים לנצל את תנור החימום עבור חימום מים, אפיית בצקים וכדומה, וכמובן שיש לבחון איזה עיצוב אתם מעדיפים, וזאת כי אם חשבתם שיש מגוון נרחב של תנורי חימום, הרי שמבחינת עיצוב, המבחר הרבה יותר נרחב. חורף חמים ונעים לכולנו.

צרכנות