לשם: בית ספר על שמו של השר אורי אורבך ז”ל נחנך בישוב

לשם: בית ספר על שמו של השר אורי אורבך ז”ל נחנך בישוב

מאות בני אדם ביניהם שר החינוך נפתלי בנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסמנכל משרד החינוך הגיעו הבוקר לחנוך את בית הספר החדש בלשם ע”ש השר אורי אורבך. את השם “אורים” על שם השר אורי אורבך הציעה דורון שטרן תלמידת כתה ג’ בבית הספר.


בית ספר על שם השר אורבך ז”ל נחנך הבוקר בישוב לשם. הדבר המרגש באמת הוא שמאות תלמידי בית הספר קיבלו החלטה בהצבעה דמוקרטית לקרוא לבית הספר על שם השר שאף שהיה השר לענייני גמלאים היה ידוע בכתיבתו ואהבתו לילדים.

מי שהציעה את השם “אורים” על שם השר אורי אורבך היא דורון שטרן רק בכתה ג’, שהסבירה את בחירתה: “אני אוהבת לקרוא את הסיפורים שלו הוא גם הקים את העיתון אותיות שאני אוהבת וגם נפטר השנה. חשבתי שיהיה מתאים לקרוא לבית הספר על שמו”.

דורון הקטנה התכבדה בהסרת הלוט מעל שלט בית הספר יחד עם שר החינוך, ראש מועצת שומרון דגן ומיכל אורבך אשתו של השר אורבך ז”ל.

השר בנט אמר באירוע: “מורשתו של אורי אורבך – ערכים של ציונות חסרת פשרות ויהדות נפלאה לצד עדינות ודרך ארץ – נכנסה לליבם של כל הילדים שנחשפו לספריו לילדים ולעיתון הילדים “אותיות” שייסד, וכעת גם לילדי בית הספר החדש, “אורים”. מורשתו של אורי היא לדורות, ואין אמונה יותר גדולה מלבנות בתי ספר בשומרון, שאנו נטועים באדמתה, ולחנך פה דורות של ילדים, שיחנכו פה גם את ילדיהם. אני מרגיש שזו זכות גדולה.”

דגן אמר באירוע כי: “השר אורי אורבך אהב את השומרון ואת ילדי השומרון ומרגש לראות שהם מחזירים לו אהבה”. דגן הוסיף כי הוא מאמין שרוחו מלאת ההומור ואוהבת הארץ של השר אורבך תשרה על בית הספר וביקש מהשר לפעול במלוא המרץ כדי שלא יהיו עוד ילדים בשומרון הנאלצים ללמוד במבנים יבילים רק בשל פוליטיקה שאין לה שום קשר לצרכיו של יחלד ולזכויותיו

מיכל אורבך אשתו של השר התרגשה מאוד מהמעמד הודתה לילדה דורון שטרן שהציעה את השם ציינה כי: “אורי אהב את ההתיישבות ביהודה ושומרון ואת אנשיה” וכן כי התרגשה ושמחה על כך שהבחירות לשם בית הספר נעשו באופן דמוקרטי.

בית ספר על שם אורי אורבך ז''ל בתמונה משפחת אורבך השר בנט דגן ובן ציון.צילום מרים צחי
בית ספר על שם אורי אורבך ז”ל בתמונה משפחת אורבך השר בנט דגן ובן ציון.צילום מרים צחי
חדשות שומרון כתבה ראשית