ליברמן : “ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חומת המגן של מדינת ישראל”

ליברמן : “ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חומת המגן של מדינת ישראל”

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר עם ראשי מועצת יש”ע במועצה האזורית מגילות ים המלח. השר הגיע ליישוב קדם הערבה, שההתיישבות בו התחדשה לפני פחות משנה, שם שוחח עם התושבים ואף ביקר באחד הבתים במקום.

לאחר מכן, התקיימה ישיבה קצרה עם התושבים במקום ועם ראשי מועצת יש”ע, בה נפרשו בפני השר ליברמן הצמיחה המשמעותית ביישובי מגילות בשנים האחרונות, לצד האתגר שבהתיישבות בגבול ים המלח והצרכים של התושבים.

משם המשיך השר, מלווה בראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן, למושב ורד יריחו, שם חיכו לו ילדי המושב עם שי – תצלום של ים המלח. כהן הודה לשר ליברמן על הביקור החשוב והשר נזכר בימי נעוריו כסטודנט באוניברסיטה, אז הגיע לורד יריחו כמתנדב.

צילום: מירי צחי מועצת יש”ע

 

באירוע נכחו: יו”ר מועצת יש”ע אבי רואה, מזכ”ל אמנה זאב זמביש חבר, מנכ”ל מועצת יש”ע שילה אדלר, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות קובי אלירז, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דויד אלחייני, ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצה מקומית בית אל שי אלון, ראש מועצה מקומית אלקנה אסף מינצר, ראש מועצה מקומית קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, סמנכ”ל מועצת יש”ע יגאל דלמוני.

סופו של האירוע היה בהרמת הכוסית לרגל השנה החדשה עם ראשי מועצת יש”ע ביישוב ורד יריחו.

מדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן: “מבחינתי ברור שההתיישבות ביהודה ושומרון, וגם פה באזור יריחו, ים המלח – זו חומת המגן האמתית של מדינת ישראל וככה צריך להתייחס לזה, כחומת המגן של מדינת ישראל. גם בעידן הסייבר וגם בעידן הטילים, בסופו של דבר מה שקובע זה מי נמצא בשטח, וההתיישבות תמיד הייתה קודם כל החלוץ של הביטחון. דבר לא השתנה מאז ‘חומה ומגדל’, גם כיום הוויכוח הוא קודם כל על השטח. אני בהחלט מקווה שאנחנו נמשיך בשנה הבאה בעשייה. שתהיה לנו שנה טובה.
“אנחנו בעיצומו של גיבוש תפיסת ביטחון, תוכנית ביטחון, לכל יהודה ושומרון. זה כולל הרבה מאוד מרכיבים. מ’קשת יהונתן’ של פיקוד המרכז וכבישים עוקפים ועוד תאורה ועוד אוטובוסים ממוגנים. אנחנו נסיים את הטיוטא באמצע נובמבר, אחרי שנראה את הטיוטא נשב גם עם האנשים פה, ואחר כך תצטרכו לעבוד. תצטרכו גם לעבוד כי כסף במשרד הביטחון לזה אין. אנחנו יכולים לגבש תכנית כוללת שנותנת פתרון אולטימטיבי להרבה מאוד שנים קדימה, אבל אנחנו לא נוכל להביא את הכסף”.

צילום: מירי צחי מועצת יש”ע

יו”ר מועצת יש”ע אבי רואה אמר: “לכבוד הוא לנו בערב ראש השנה לארח את שר הביטחון שאחראי גם על ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו ההזדמנות גם לומר תודה לאנשי הצוות של השר שעובדים ימים ולילות כדי לענות על השאלות שלנו ועל הבקשות שלנו. ראינו את ההתיישבות המתחדשת של קדם הערבה שגדלה ופורחת ואני חושב שנושא ההתיישבות צריך להיות אחד מהמשימות הלאומיות של מדינת ישראל”.

ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן אמר: “כאן במגילות אנו רואים עצמנו כממשיכי דרכם של אנשי ראשית ההתיישבות בצפון ים המלח, עובדי מפעל האשלג הראשון וחברי קיבוץ בית הערבה ההיסטורי. המרקם האנושי כאן מורכב מקהילות של חקלאים, אנשים שמחוברים לקרקע ולאזור המיוחד שלנו, לצד בנים ממשיכים ומשפחות מכל הארץ שבוחרות לקחת חלק במפעל המיוחד הזה ושמוצאות כאן איכות חיים, קהילות חמות וחינוך מצוין. אני רוצה להודות לשר על השותפות ועל העניין שהביע במהלך הביקור כאן בהתפתחות המשמעותית והצמיחה ביישובי מגילות. אני רואה בשר הביטחון ידיד ההתיישבות בצפון ים המלח, ובביקורו אצלנו הכרה בחשיבותה האסטרטגית של ההתיישבות ארוכת השנים לאורך קו הגבול המזרחי של מדינת ישראל וכהכרה בחשיבותו של ים המלח כנכס אסטרטגי למדינת ישראל”.

חדשות שומרון כתבה ראשית