“לא מפרידן – חיבורן”: בנוכחות ראש הממשלה נתניהו נחנך ‘מפרידן’ אדם שיקל משמעותית על עומסי התנועה באזור

“לא מפרידן – חיבורן”: בנוכחות ראש הממשלה נתניהו נחנך ‘מפרידן’ אדם שיקל משמעותית על עומסי התנועה באזור

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנכו את מפרידן אדם במטה בנימין, הצפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה הקיימים באזור ולשפר את בטיחות הנוסעים. בהקמת המחלף הושקעו יותר מ-60 מיליון שקלים.


במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, הוקמה הפרדה מפלסית, המאפשרת תנועה רציפה ובטוחה בכביש 60 ובכביש 437 המוביל מירושלים לבית אל בשני הכיוונים. בחלקו העליון של המפרידן הוקם מעגל תנועה שישפר באופן משמעותי את זרימת התנועה למשתמשי הדרך הרבים באזור.

השר כץ ציין כי המפרידן החדש צפוי להקל על עומסי התנועה ולשפר את בטיחות הנסיעה באזור, לטובת תושבי הישובים היהודים והערבים כאחד. שר התחבורה הוסיף כי בהמשך כביש 437 יורחב ממפרידן אדם ועד לרכבת הקלה בפסגת זאב, לצורך הקמת נתיב תחבורה ציבורית (נת”צ).

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ”ץ בחנוכת המפרידן. צילום: יוסי זמיר

מיזם זה מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים באזור יהודה ושומרון, אותם מוביל השר כץ בהשקעה של מיליארדי שקלים. מדובר בין היתר, בסלילת כביש עוקף נבי אליאס שנפתח השנה, כביש עוקף לב-יהודה המקודם בימים אלה, הכפלת כביש 60, לאורך 60 ק”מ ממיתר ועד צומת תפוח, טיפול בעשרות מוקדי סיכון ועוד.

“שדרוג התשתיות באזור יהודה ושומרון יתן תנופה גדולה לפיתוח ההתיישבות היהודית באזור ובירושלים, בדומה לפיתוח התשתיות שבוצע בגליל ובנגב. שדרוג הכבישים ביהודה ושומרון, יתן מענה לתחזיות גידול האוכלוסיה באזור”, הוסיף שר התחבורה.

במהלך טקס חנוכת המפרידן התייחס השר כץ לפיגוע בעופרה ואמר “האירוע הזה מלווה בכאב גדול. לפני מספר ימים, לא רחוק מכאן, בצומת עופרה אירע פיגוע אכזרי, כאשר יצאו מחבלים נתעבים שכל מטרתם הייתה לפגוע באזרחי ישראל. אני רוצה מכאן בשם כולכם לחבק ולחזק את המשפחות ולשלוח איחולי החלמה לאם הצעירה, שירה איש-רן ובנה התינוק שנאבק ברגעים אלה על חייו. הגיע העת שנגבה מאבן מאזן מחיר כבד על תמיכתו בטרור. מימון ועידוד משפחות המחבלים זו תמיכה ועידוד לטרור השפל ביותר, ויש לגבות ממנו את מלוא המחיר.״

“צומת גבעת אסף, הכבישים העוקפים, מיזמי התשתיות האסטרטגיים ביו”ש, אותם מובילה הממשלה ושמטרתם: להציל חיים, להקל על התנועה, לחזק את התושבים ולהביא להכפלת ההתיישבות היהודית ביו״ש, בתוך עשור, זאת המשימה העומדת בפנינו וזאת התשובה למי שחושב להחליש ולהרתיע: מדינת ישראל חזקה, צה”ל חזק, והתיישבות חזקה, ומתפתחת”, הוסיף השר כץ.

חדשות בנימין כתבה ראשית