לאט אבל בטוח: ישראל הופכת לפנינת החמד של אירופה

לאט אבל בטוח: ישראל הופכת לפנינת החמד של אירופה

למרות מעמדה המעט בעייתי של ישראל בעולם, 2017 הייתה שנת שיא מבחינת תיירות נכנסת. מעל 3 וחצי מיליון תיירים הגיעו לארץ, עלייה של 25% בהשוואה לשנת 2016 וכן שיא חדש למדינה בכל שנותיה. כל זאת הודות לשקט היחסי ששורר כאן בשנים האחרונות מבחינה ביטחונית, לצד פעילות שיווקית אינטנסיבית של משרד התיירות.

אחת משיטות הפעולה היעילות ביותר שנוקט משרד התיירות, הוא להביא לישראל עיתונאים ובלוגרים מתחום התיירות, לעשות להם חיים טובים במשך כמה ימים ולתת להם לכתוב על החוויה. אם לכל עיתונאי ובלוגר מחו”ל יש כמה מאות, כמה אלפים או כמה עשרות אלפי עוקבים – שערו בדמיונכם לאילו מרחקים יכולה להגיע אפילו חוות דעת אחת. תדמיתה של מדינה שלמה יכולה להיקבע על ידי כמה מאמרים שנכתבו בביקור כזה.

לאחרונה ביקרה בישראל בלוגרית מובילה מהולנד, עם כ- 19,000 עוקבים באינסטגרם ועוד 4,500 עוקבים בדף הפייסבוק. אייריס פירס (Iris Piers) משוטטת בעולם, ומתעדת את מסעותיה בצילומים מרהיבים המתפרסמים הן באינסטגרם והן בבלוג באנגלית – שניהם עונים לשם Meet You At The Bridge.

פירס ביקרה בתל אביב ובמרכז, באזור ים המלח ועין גדי וכמובן בצפון הארץ. בפוסט האחרון שלה בנושא זה, היא מתארת את הנסיעה למלון הבוטיק כנען וילאג’ ביישוב חד נס על שפת הכנרת, לצד תיאורי המקום, הספא המפנק, הג’קוזי בחדר מול נוף הכנרת וסוף שבוע עצל ונינוח במיוחד. מומלץ להיכנס לבלוג שלה ולהתרשם מדבריה, כמו גם מהתמונות המדהימות שהיא מצלמת.

בירת התיירות הנכנסת של ישראל. צילום באדיבות pixabay

פירס ובלוגרים אחרים כמותה שייכים לטרנד נפוץ מאוד בעולם שנקרא Travel Media. אם תעיפו מבט בפרטי צור קשר בתחתית אתר הבית של פירס, בכתובת הפיזית מצוין “היכנשהו בעולם” – וזו בדיוק רוח הדברים שתרבות זו מייצגת.

בדיוק כפי שטרנד הפודיז התחיל את דרכו בחו”ל, ומאפשר לעיתונאים ולבלוגרים בתחום האוכל ליהנות ממטעמים ברחבי העולם ולכתוב על כך – כך גם הבלוגרים בתחום התיירות כובשים את העולם. בישראל התחומים הללו עדיין בחיתוליהם, בעוד שברחבי העולם אנשים עושים בהם חיל ואף הפכו את הבלוגים שלהם למקור הכנסה.

קהילת העוקבים של הבלוגרים הללו הופכת אותם אטרקטיביים במיוחד לצורכי פרסום ושיווק. אחרי שפירס ביקרה בישראל ותיעדה את חוויותיה, יש להניח שהתצלומים והתכנים שלה הגיעו ללא מעט עיניים. שני צילומים ממלון כנען וילאג’ בו שהתה בצפון הארץ, קיבלו בין 100 ל-250 לייקים כל אחד. מספיק שחוות הדעת הללו יעברו בין עוקב אחד לשני – והדבר יכול לתרום משמעותית לכמות התיירים הנכנסים לישראל גם בשנת 2018.

בעידן שבו “פה לאוזן” הוא עניין של כמה שניות הקלדה ומאות עיניים בוחנות בכל פרופיל חברתי, כדאי ורצוי לנצל את חוות הדעת החיוביות ליצירת התדמית הרצויה – הן למדינה והן לעסקים. טוב שיש לנו מקורות השפעה השמחים לבקר ולהביע את דעתם בפני העולם; זה בהחלט חשוב.

תיירות ונופש