לאחר מחאת תושבים ובעקבות פניית חבר הכנסת סמוטריץ מד”א הודיעה על חידוש השירותים ביו”ש

לאחר מחאת תושבים ובעקבות פניית חבר הכנסת סמוטריץ מד”א הודיעה על חידוש השירותים ביו”ש

בעקבות אי העברת תקציב לפעילות הארגון ביו”ש מזה שנתיים, הודיעה אמש מד”א על הפסקת שירותיה באזור * לאחר מחאה מצד מועצת יש”ע ופניה מחברי הכנסת סמוטריץ׳ וליצמן, שהבטיחו כי נושא התקציב יוסדר בתוך שלושה שבועות, נעתר מנכ”ל מד”א אלי בין לבקשה והודיע על השבת השירותים

מנכ”ל מד”א אלי בין הודיע כי הארגון ייעתר לפניות מצד חברי הכנסת סמוטריץ׳ וליצמן, ויחדש את שירותיו ביהודה ושומרון – זאת לאחר שאמש הודיע על הפסקת השירותים. הצעד החריף ננקט לאחר שבמשך שנתיים דרשו במד״א שמימון הפעילות יוסדר על ידי המדינה והרשויות המקומיות. קדם לפניית הח”כים מכתב שהעבירה מועצת יש”ע, ובו הבהירה כי אין תחליף לשירותי מד”א ביהודה ושומרון, ודרשה כי נושא התקציב יוסדר באופן מיידי בוועדת הכספים.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “לאורך תקופה ארוכה מד״א פונה שוב ושוב לכל הגורמים המוסמכים ולראשי הישובים ביהודה ושומרון, על מנת להסדיר את התשלום להפעלת שירותי מד”א באזור. לצערנו, חרף הפניות הרבות בנושא, כלל הגורמים מתעלמים מהבקשות ומתנערים מהתחייבויות שנתנו למימון הפעילות. למרות התנהלות שערורייתית זו, ולאור פנייתם של חברי הכנסת ונציגי מועצת יש”ע, החלטנו להמשיך להפעיל את הנקודות ביהודה ושומרון למשך שלושה שבועות נוספים, בתקווה כי הפעם הנושא יוסדר. תיקצוב הפעילות הנו האחריות המינימלית של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות ובלעדיו מד”א נאלץ בשנתיים האחרונות לשלם את השכר וההוצאות התפעול מתקציבו השוטף, אשר באופן חריג לארגוני הצלה בעולם אינו נהנה מתמיכה ממשלתית ומבוסס על גבייה ועל מערך תרומות מהארץ ומהעולם. הנהלת מד”א רואה בחומרה רבה את הניסיונות החוזרים והנשנים של אנשים וארגונים, לפגוע בתדמיתו ובפעילותו השוטפת של מד”א, שהוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל באמצעות ועדות הכנסת, אישי ציבור וגורמים נוספים.”

מד”א. באדיבות: pixabay
כתבה ראשית