כיצד תכין את עצמך לטיול שטח?

כיצד תכין את עצמך לטיול שטח?

טיולי שטח באיזור בנימין והשומרון מיועדים למשפחות עם ילדים בכל הגילאים. בטיול מן הסוג הזה ניתן להרגיש מקרוב את האדמה, לראות נופים עוצרי נשימה ובעיקר לחוש חיבור לארץ הקודש. הטיולים כוללים מסעות ג’יפים והליכה רגלית. הם מועברים על ידי מדריכים מנוסים ובהתאמה לעונות השנה ותנאי מזג האוויר. יחד עם זאת, יש צורך בהיערכות לקראת טיולי שטח מן הסוג הזה ובהיכרות עם רשימת הציוד המומלץ.

את ההכנה לטיול שטח מתחילים עם ציוד לינה בסיסי. זה ציוד שכולל אוהל קל לתפעול, הקמה ופירוק ובגודל שמתאים למספר הנפשות במשפחה. ברוב איזור בנימין והשומרון ישנים על גבי אדמת כורכר סלעית ולכן אין בעיה להקים את האוהלים המשפחתיים. ציוד לינה נוסף כולל מזרנים, שקי שינה ופריטי נוחות כמו עששית, פנס, תאורה שמתחברת למצבר הרכב או לבטריה ניידת וכמובן כריות ומצעים. מי שממש רוצה להרגיש בבית יכול להביא איתו כיסאות, שמשיה, שולחן מתקפל, מחצלת ורשת צל שחורה.

מה כולל ציוד אוכל וציוד ניווט?

אחד היתרונות של מסעות ג’יפים הוא שניתן להעמיס על גבי הרכב את כל סוגי הציוד. בנוגע לציוד אוכל וניווט לדוגמא, מתייחסים בעיקר לכלים כמו צידנית, צלחות, קערות, כלי בישול, סכו”ם וכוסות. כל משפחה צריכה להביא איתה מחבת אחת לפחות ולהחליט האם להביא ציוד נוסף כדי להכין מאכלים בשריים או חלביים. מומלץ לדאוג לקרש חיתוך, כירה או גזייה לבישול, תבלינים ושקיות זבל לצד מפיות ומגבונים. אלו דברים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול בהצלחת הטיול ובחווית המשפחה.

צילום עמיעד טאוב
צילום עמיעד טאוב

אוכל הוא נושא שדורש הכנה יסודית מבחינת משפחות שיוצאות לטיולי שטח. לא תמיד אפשר להביא קופסאות שימורים, ויש להתייחס לצרכי הילדים. מומלץ להגיע לשטח עם ירקות, פירות, ביצים, פסטה או אורז, ממרחי שוקולד, לחם, חלב, קפה, תה ועוגיות או פיצוחים. לרשימה הזו ניתן גם להוסיף פריטי מזון אחרים, כל עוד הם עולים בקנה אחד עם תנאי השטח ועם משך הזמן המתוכנן של הטיול.

טיפים לבחירת מסלולי מסעות ג’יפים

רצוי לתאם מראש הסדרי לינה ולא לחכות לרגע האחרון כדי להזמין חניון, מוטל, בית ספר שדה, צימר או מלון. בטיול משפחתי יש לדאוג למקרר רכב, ממיר מתח ופנס לדים שאותו ניתן לתלות על החבל כדי לספק תאורה.

הטיול בשטח יכול להתבצע במסלולים שונים. מומלץ להכין מסלול מפורט שכולל מספר קילומטרים, אתרי עצירה ויעד סופי. יש לבצע לפחות כמה עצירות ביום ולשתות הרבה מים. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות, לקרוא המלצות באתרי האינטרנט כמו אתר זה לדוגמא, ולא לשכוח לוודא שהמסלול מתאים לג’יפ מבחינת דרגת קושי, מרחק ונוחות. אם יוצאים עם כמה ג’יפים למסלול משותף, יש להשקיע בכל אחד מהרכבים את הזמן הנדרש לבדיקה המכנית.

תיירות ונופש