כינוס פעילי ליכוד בדרישה להחלטה על תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביו”ש

כינוס פעילי ליכוד בדרישה להחלטה על תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביו”ש

בכנס מיוחד שנערך אחר הצהריים בכנסת השתתפו עשרות פעילי מרכז ליכוד וראשי סניפים בכדי להיערך לישיבת מרכז הליכוד ההיסטורית שתתקיים ביום ראשון הקרוב. ישיבת המרכז תתכנס לראשונה מאז ההתנתקות לאחר חתימת 900 חברי מרכז בדרישה לכינוס ולהצבעה על החלטה של תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

לכנס הפעילים הגיעו לעודד ולחזק חברי כנסת ושרים נוספים בהם השר ישראל כץ, השר זאב אלקין, השר איוב קרא, סגנית השר ציפי חוטובלי, ח״כ יהודה גליק, ראש השלטון המקומי חיים ביבס ועוד.

השר ישראל כץ: ״אנו נמצאים קצת אחרי הכרזת טרמאפ ובמצב דומה בדיוק למצב שהיה פה לפני 70 שנה אחרי החלטת החלוקה של האו״ם – אותה סרבנות פלסטינית. אנחנו נמצאים ברגע שההיסטוריה מתחדדת ואנחנו חייבים לחזק את כל ההתיישבות בירושלים ולכן אנחנו צריכים לעשות מעשה מדיני. בקרוב מאוד גם לא תהיה התנגדות אמריקאית להרחבת גבולות ירושלים ולצרף את גוש עציון ביתר עילית מעלה אדומים וגבעת זאב ולהחיל את הריבונות על כל שטחי השיפוט של ההתישבות היהודית״.

השר זאב אלקין: ״הדרך עוד ארוכה אבל זה בהחלט יכול להיות ציון דרך חשוב בתהליך הזה. המהלך הזה הוא מהלך נכון שתנועת הליכוד חוזרת ואומרת שהיא הבסיס של המחנה הלאומי והיא נושאת הדגל של המחנה הלאומי״.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין הוסיף ואמר כי ״אם נשכיל להוביל בצורה מכובדת ורצינית ובלי משחקים נצליח״, עוד התייחס להעברת שגרירות גואטמאלה לירושלים וחשף במהלך הדיון כי 2 ראשי פרלמנט נוספים דיברו איתו בעניין העברת השגרירות ״אם אנחנו נהסס, גם גוואטמלה לא תהיה לנו. אני כיושב ראש הכנסת לא זוכר מתי הייתי יכול בבטחון מלא שנוצר כאן מצב של קונצנזוס מלא בין הקואליציה לאופוזיציה. יש כאן תמיכה כמעט מקיר לקיר.״

הליכוד. באדיבות: אריק בן שמעון

סגנית השר ציפי חוטובלי: ״בשלה העת שתנועת הליכוד תאמץ את הרעיון של החלת הריבונות ביהודה ושומרון כחלק מהמצע שלה. המהלך של טראמפ הוא חזון נכסף. אין מישהו אחד בסיעת הליכוד שחושב שעקירת ישובים נמצאת על הפרק. כל דבר צריך אמנם לעשות בתבונה מדינית אבל צריך גם לדעת לאן שואפים״.

השר איוב קרא: ״הצהרת טראמפ עשתה טוב למדינת ישראל. הנושא הפלסטיני דועך, הוא כבר כמעט לא רלוונטי. מדינות המפרץ תומכות בהצהרת טראמפ״.

יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס: אגיע ביום ראשון להצביע איתכם. הזדמנות שיכול להיות שלא תחזור על עצמה, שבה אנחנו צריכים לנצל את זה עד תום, ולהביא את ההצעה לפרקטיקה״.

יו״ר צעירי הליכוד דוד שאיין: החלת ריבונות על יהודה ושומרון הוא חזון וזה מה שנעשה בכינוס המרכז, זו דרכה של הליכוד״.

חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית